הצלחת בוגרי המכללות להנדסאים משפיעה באופן דרמטי על המשק הישראלי
צילום: אלבום פרטי

אם מישהו היה זקוק לראיה על חשיבות המכללות הטכנולוגיות והשפעתן על החברות הישראליות והמשק הישראלי, מחקרם של אלון פורת ורונית הריס, שנעשה עבור משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, קובע חד משמעית כי מצבם של בוגרי המכללות הטכנולוגיות טוב יותר מזה של בוגרי האוניברסיטאות.

תרצה ריבק, מנכ"לית מכללת נצרת עילית – יזרעאל: "במכללה שלנו אנו מטמיעים את היות בוגרנו חלק ממנוע צמיחה משמעותי, איכותי ותורם לקטר הצמיחה הכלכלי של מדינת ישראל. בוגרנו משולבים בתפקידי ניהול במיטב המשרות המובילות בתעשייה.

הצלחת בוגרי המכללות להנדסאים משפיעה באופן דרמטי   על המשק הישראלי
צילום: אלבום פרטי

המוטו של מנכ"לית מכללת נצרת עילית – יזרעאל, תרצה ריבק  הוא, הנדסאי מקצוע נדרש בתעשייה, ואכן בימים אלה מתפרסם מחקר שערכו אלון פורת ורונית הריס עבור משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וממנו עולה תמונה על המכללות הטכנולוגיות, המייצרות את ההנדסאים המצוינים  שהם למעשה קטר הצמיחה הכלכלי  המקרין על החברה הישראלית בכללותה.

מהמחקר עולה כי בוגרי המכללות הטכנולוגיות, ההנדסאים, תורמים תרומה מכרעת למשק הישראלי, מצבם טוב יותר משל בוגרי האוניברסיטאות, והנתון המדהים ביותר הוא כי 91.4% מבוגרי המכללות הטכנולוגיות עובדים , וכן 60.1% עובדים במקצוע אותו למדו. 90% מהעובדים מועסקים במשרה מלאה ובשכר של 10,382 ש"ח.

הצלחת בוגרי המכללות להנדסאים משפיעה באופן דרמטי   על המשק הישראלי
צילום: אלבום פרטי

"הנתונים המרשימים מהמחקר מאששים את החזון אותו אני מובילה עם צוות המכללה, הנדסאי איכותי, בוגר המכללה שלנו מבוקש ע"י  ארגונים ומפעלי תעשייה, אצלנו במכללה הנתונים גבוהים יותר, 98% מהבוגרים שלנו עובדים, 75% עובדים במקצוע אותו למדו. המכללה דינאמית, מתאימה עצמה לתהליכים המתרחשים בעולם הטכנולוגי, הבוגרים שלנו הם חלק משמעותי ממנוע  הצמיחה של המשק הישראלי. מכללת נצרת עילית יזרעאל הפכה להיות נושאת דגל ההנדסאים בצפון במגוון רחב של מגמות נדרשות במשק. אצלנו לומדים כדי לעבוד, כדי להתפרנס בכבוד , לתרום לחברה ולמשק הישראלי" אומרת ריבק.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here