צילום: ישראל פרץ

באיגרת מרגשת לסטודנטים ולצוותי ההוראה במכללה הטכנולוגית נוף הגליל , פתחה מנכ"לית המכללה את ציון יום השואה והגבורה. "אין אנו צריכים לחיות בצל הזיכרון, אלא בצד הזיכרון. "זיכרון השואה" הוא זיכרון לאומי עבור העם היהודי."

 

באגרת מרגשת לקראת יום השואה והגבורה שיתפה מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל את הסטודנטים וצוותי ההוראה והמנהלה ,בחשיבות הזיכרון, הלקח הלאומי והאוניברסלי. וכך כתבה המנכ"לית מרב ששון אמויאל: "אתמול בערב השתתפתי במפגש "זיכרון בסלון" בבית משפחת בכר בנוף הגליל. במפגש סיפרה מיטל דוד את סיפורה של סבתה דינה רוזנברג, לבית משפחת רוזנפלד, ז"ל, כעדות בגוף ראשון.

הרגשתי שאני פוגשת את דינה ומתלווה אליה בשנים הארורות של חייה, וזאת במפגש בן 45 דקות. דינה רוזנפלד, נערה בת 16 ,נותקה ברגע אחד מבני משפחתה ואיבדה את כולם. 36 במספר. כולם נרצחו והושמדו ע"י הגרמנים הנאצים. היא איבדה את שמה ואת זהותה והפכה למספר: A30686 נחקק וקועקע על זרוע ידה השמאלית.

B29 הפך ל"ביתה", בלוק במחנה ההשמדה אשוויץ בו שהתה בצפיפות נוראה יחד עם 800 נשים נוספות. בזוהמה, בקור מחפיר וברעב

דינה הייתה אחת מתוך 80 נשים, ששרדו את "צעדת המוות". 80 נשים מתוך קבוצה של 400 נשים. 320 נשים לא שרדו את ההליכה הקשה, ימים על גבי ימים, בקור, ללא מזון, בפחד ובחרדה.

דינה שרדה את השואה, ניצלה מהזוועות והתופת והקימה משפחה בישראל.

זיכרון סיפורה הינו אחד מתוך 6 מיליון זיכרונות השואה , אבל הוא גם זיכרון אוניברסלי. יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א מציין 80 שנה לראשית ההשמדה ההמונית. חלפו 80 שנה, אך לא חלפה מהעולם האנטישמיות ושנאה בין עמים. "זיכרון השואה" הוא המראה שצריכה להיות מוצגת לפנינו כשאנו פוגשים בשנאה. כל שנאה שהיא, היא סכנה לכולנו. השואה לא התרחשה ב"פלנטה אחרת", היא הייתה כאן, בקרבנו וחשפה את האנושות באופייה הקיצוני והקשה ביותר."

צילום: ישראל פרץ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here