מפסיקים לחשוד: הסימנים המרכזיים להתמכרות

נדמה לכם שבן או בת הזוג מכורים להימורים, לסמים או למשככי הכאבים? לפני שאתם בוחרים את הדרך הנכונה לטפל בבעיה כדאי לנסות ולהבין האם היא באמת קיימת. דרך טובה לדעת היא לזהות את הסימפטומים המרכזיים שיכולים להעיד על התמכרות להרואין, לכדורים או לקנאביס. הנה כמה סממנים עיקריים, וגם – איך תתמודדו עם הבעיה?

צריכה מוגברת של משככי כאבים

אנשים שסובלים מכאבים, בין אם בשל מחלה ובין אם בשל פציעה, עשויים למצוא נחמה בדמותם של משככי כאבים. אם אתם מזהים שהאדם הקרוב אליכם ממשיך לצרוך הכדורים גם ללא כאב, ואם קצב צריכת התרופה הולך וגובר, בהחלט ייתכן שמדובר בהתמכרות. חשוב לזכור כי גמילה מכדורים היא צעד חשוב בין אם מדובר במשככי כאבים או בתרופות פסיכיאטריות מקבוצת הבנזודיאזפינים, ובעזרת הליווי המקצועי של צוות מרכז אמיל תוכלו להשתחרר מכבלי ההתמכרות – ולחזור לחיים נורמטיביים.

שגרת היום תחת התמכרות לסמים קשים

התמכרות לסמים קשים, בהם הרואין או קוקאין, היא התמכרות שמאופיינת בשינויים משמעותיים בהתנהגות. המכורים נוטים לשקר פעם אחר פעם, גם לעצמם וגם לסביבה, מצבי הרוח שלהם משתנים בקצב מסחרר והם מסתגרים לעתים תכופות. במקביל גם התפקוד היומיומי שלהם נפגע והמשקל משתנה באופן קיצוני. גמילה מהרואין וסמים קשים אחרים בהחלט אפשרית, אבל היא רק מודעות לבעיה ונכונות להתמודד עמה הם שיאפשרו טיפול מעמיק ויסודי באמת.

תופעות פיזיולוגיות מעוררות דאגה

לצד שינויים בהתנהגות או במצב הרוח, אנשים שמתמודדים עם התמכרות נוטים להפגין גם שינויים פיזיולוגיים. למשל, מכורים לסמים עשויים לסבול מבחילות והקאות, מעלייה בלחץ הדם ומדופק מהיר. במצבים מהסוג הזה רצוי לבחון האם קיימים סימפטומים אחרים שיכולים להעיד על קיומה של התמכרות. אם כן אפשר ורצוי להיעזר בשירות מרכז גמילה מסמים פרטי כדי להתגבר על התלות בסם.

תהליך שיקום אפקטיבי

התמכרויות יכולות להופיע בצורות שונות אבל אין ספק שיש דרך אחת יעילה במיוחד לגבור עליהן. תהליך גמילה מסמים קלים או קשים, מכדורים או מאלכוהול, הוא תהליך שמחייב מערך מקצועי ומיומן המשלב בין אנשי צוות מסורים לגישות טיפול המספקות מענה איכותי למכורים. תוכנית הטיפול של מרכז אמיל, המשלבת בין טיפול קבוצתי לליווי משפחתי, טיפול באמנות וגישות מקצועיות אחרות, היא תוכנית שמסייעת למכורים ולבני משפחותיהם להתמודד עם המציאות, לחולל שינוי ולחזור למסלול חיים תקין ונורמטיבי. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון וליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 077-9967463.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here