מקום ראשון לתלמידי בי”ס שז”ר מעכו בתחרות ארצית של “הממציא הצעיר” 1

תלמידי בית הספר היסודי שז"ר בעכו זכו במקום הראשון בתחרות ארצית של "הממציא הצעיר" שהתקיימה בסוף השבוע שעבר באשכול פיס בקרית ביאליק. התלמידים המציאו עגלה בטוחה לקנייה נכונה.

התחרות נערכה במסגרת תכנית תעשיידע ע"ש אסף שני ז"ל אשר בה משתתפים כ-11,000 תלמידים מכל רחבי הארץ.  התכנית פועלת  בסיוע חברת חוד אסף מתכות הנמצאת בכניסה לעכו. אסף הוא בנו של רמי שני מבעל בעלי המפעל. בין כלל המתחרים בלטו נציגי שישה בתי ספר מעכו.

העיר עכו היתה החלוצה להפעלת התכנית ומשתתפים תלמידים יהודים וערבים. במסגרת הקורסים עוסקים התלמידים ביזמות קהילתית לעולם בטוח. כבר במהלך הקורס נבחרו תלמידי שז"ר להציג בפני כלל המשתתפים והאורחים בתחרות את תהליך הלמידה ואת המצאתם.

התלמידים פיתחו עגלת קניות ייחודית –  SHOPEYE לקניה בטוחה ובריאה. על ידית העגלה הותקן טאבלט אליו מזין הלקוח את החומרים אליהם הוא רגיש. כל מוצר נסרק והלקוח מקבל התראה באם המוצר מכיל את האלרגן. בנוסף, על העגלה הותקנה זרוע רובוטית להורדת מוצרים ממדפים עליונים. בקדמת העגלה הוצבה עינית המתריעה בפני התנגשות לא רצויה. כמו כן, ידית העגלה צופתה בכיסוי לניטרול חשמל סטאטי.

במהלך התחרות הציגו התלמידים את התוצרים שלהם בפני ועדת שיפוט שכללה נציגי משרד החינוך, מנהל תקשוב טכנולוגיה מערכות מידע, חברת חוד אסף ותעשידע.

תלמידי שז"ר שהגיעו למקום הראשון זכו כל אחד בתעודת הצטיינות ובשעון שולחני המורכב מחלקי מחשבים מפורקים. את התכנית בבית ספר שז"ר הובילה המורה יעל ליטבינסקי.

היזמים הצעירים שהגיעו להישג המרשים הם: מיכאל בן גל, יוליה צ'ירניצ'ינקו, רוני אמשיאב, אלינור גנדלביץ' ומאי קגן.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here