קרדיט צילום: ארבל שטראוס בע"מ

מראה פנורמית היא אינה מוצר נדיר ואנו פוגשים בה לא מעט פעמים, בעיקר בעת שאנו נוהגים. למראה יש תפקיד משמעותי במניעת תאונות והיא מאפשרת לנו לראות יותר היכן שבלעדיה היינו רואים פחות.

מה מיוחד במראה פנורמית?

מראה פנורמית היא מראה בעלת זווית קמורה. צורה זו מאפשרת לה לשקף את השטח מולו היא מוצבת בצורה רחבה ועל כן נמצא אותה בדרך כלל במקומות בהם שדה הראייה מוגבל ויש צורך באמצעי שירחיב לנו את שדה הראייה ויעזור לנו לראות את התמונה המלאה.

בין המקומות הנפוצים בהם נמצא מראה פנורמית, ניתן למנות את הבאים:

כבישים, אולי המקום בו למראה יש את החשיבות הכי גדולה. לרוב, המראות יוצבו בעיקולים ובצמתים משום שבמקומות אלו שדה הראייה פעמים רבות הוא מוגבל ויש חשיבות קריטית לכך שנדע מה קורה שם. איך זה בא לידי ביטוי? לצורך העניין נדגים זאת על צומת בצמתים רבים אנו נתקלים באתגר בו עלינו לבצע פניה אך אנו מתקשים לעשות זאת כי יש משהו שמסתיר לנו את האזור אליו אנחנו רוצים לפנות (צמחיה, חומה, בניין וכו'). במצב כזה, ביצוע הפניה 'על עיוור', מבלי יכולת לדעת האם יבוא ממולנו רכב או הולך רגל, עשויה להיות קטלנית. את המראה מציבים בצורה שתשקף את השטח הבעייתי ועל ידי מבט אחד שלנו בה נדע מה קורה בו והאם אנחנו יכולים לפנות או שעלינו להמתין.

חניונים. גם בחניונים, בדומה לצמתים בכביש, אנו מתקשים פעמים רבות לבצע פניות עקב שדה ראייה מוגבל שנובע בעיקר עקב קירות, עמודים או מכוניות חונות.

חנויות. בחנויות גדולות ועמוסות מעברים ומדפים יש פוטנציאל לגניבות מאחר ועובדי החנות אינם יכולים לראות בכל רגע נתון מה קורה בכל מקום בחנות. הצבת מראות פנורמיות בחנות תאפשר לעובדים לראות מה קורה במקומות רחוקים או נסתרים בה.

יתרונות של מראה פנורמית

מראה פנורמית בכביש פעמים רבות מייתרת את הצורך בהתקנת כיכרות או רמזורים ועל כן מהווה חיסכון כספי.

התקנת המראה היא פשוטה ללא צורך בכלי עבודה מיוחדים וניתנת להתקנה במגוון מקומות כגון תקרה, גדר, עמוד או קיר.

המראה נותנת מענה מיידי לבעיות של שדה ראייה מוגבל. מספיק מבט אחד כדי לדעת מה קורה ב'שטחים מתים'.

לסיכום – מראה פנורמית היא אביזר חובה בכל מקום בו שדה הראייה מוגבל. כאשר אתם נתקלים בה, בעיקר אם אתם נוהגים ברכב, השתמשו בה בחוכמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here