מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיכים לחזק את החוסן הקהילתי בפריפריה גם בחירום: בשל התפשטות נגיף קורונה מרכז הצעירים בגולן של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל פועל מסביב לשעון למען הקהילה

סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים, עידוד רכישת תוצרת מקומית, ייעוץ להורים ולוח שידורים מקוון לקהילה.

אלו רק חלק מפעילויות מרכז צעירים גולן בחירום

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "אני גאה בצעירים הנפלאים שיוצאים מגדרם בשעת חירום לעזור לקשישים ומגדירים מחדש מהי ערבות הדדית. המשרד פועל לאורך כל השנה לחיזוק הצעירים בפריפריה. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום"

מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיכים לחזק את החוסן הקהילתי בפריפריה גם בחירום. בשל התפשטות נגיף קורונה מרכז הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בגולן פועל מסביב לשעון למען הקהילה. סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים, עידוד רכישת תוצרת מקומית, ייעוץ להורים ולוח שידורים מקוון לקהילה.

אלו רק חלק מפעילויות מרכז צעירים גולן בחירום. מרכזי הצעירים בחירום מהווים את חוד החנית בהובלת חוסן חברתי לתושבים החל מארגון מערך מתנדבים צעירים לחלוקת מזון ותרופות לאוכלוסיות מוחלשות, תכלול עבודה מול ארגונים ועמותות ועד העברת מידע, העלאת מודעות והעלאת מורל ביישוב. בין הפעילויות הבולטות: סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים בגולן, ייעוץ לנשים לאחר לידה בגליל התחתון, קו חם להורים בנהריה, דו קיום של ערבות הדדית בעכו, דאגה גם לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בדימונה, קשר רציף עם נוער בסיכון וציון ימי הולדת לקשישים בירוחם, שיחות טלפון אישיות ודאגה לכל קשיש בשדרות, הקמת מוקד מרכזי לקהילה במצפה רמון וגם, חלוקת קלמנטינות לקשישים ולמבודדים בעמק הירדן במטרה לעודד את התושבים שנשארו בבתים.

במרכז צעירים גולן מקיימים מפגשים בבתי ילדים עם צרכים מיוחדים כחלק מהמענה להורים שזקוקים לסיוע במיוחד בעת הזו, במקביל מעודדים רכישת תוצרת מעסקים מקומיים וגם מעבירים בפייסבוק לוח שידורים מסודר עם תוכן של מומחים בתחום היצירה, ייעוץ להורים וילדים, אילוף כלבים, התמודדות עם פחדים, טיפים מתזונאית על אוכל בריא ועוד. טל צרפתי, מנהלת מרכז צעירים גולן, סיפרה כי "הסטודנטים של מרכז הצעירים מקיימים מפגשים בבתי ילדים עם צרכים מיוחדים כחלק מהמענה להורים שזקוקים לסיוע בעיקר בעת הזו. כידוע, גם מסגרות החינוך המיוחד סגורות בעת הזו ופעילותם של הסטודנטים מתקבלת באהבה ובהערכה גדולה בקהילה. בנוסף, אנו מעודדים בעלי עסקים להעלות סרטונים בקהילת עסקים צעירים, ולקרוא לתושבים להזמין מהם את המוצרים. בימים אלה אנו משתפים את הקהילה במיזמים שונים ובעצם הפניה שלנו, אליהם ליצור סרטונים או להעלות שידורי פייסבוק לייב, אנו מעשירים ומרחיבים את תחומי הידע של קהילת הגולן באמצעות כוח וידע מקומי. התגובות מחממות את הלב וישר כוח לעוסקים במלאכה".

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל:" אני גאה בצעירים הנפלאים שיוצאים מגדרם בשעת חירום לעזור לקשישים ומגדירים מחדש מהי ערבות הדדית. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. בתקופה זו מרכזי הצעירים ממשיכים לעבוד במתכונת חירום באמצעות ניהול משאבי קהילה  בעת חירום לצד פעילויות פנאי והתנדבות בקהילה למען האוכלוסייה המבוגרת וסיוע בהסברה. כמו כן, ניהול תכנים מקוונים למען הורים צעירים, הופעות, סדנאות, קורסים והרצאות כדי שלא יהיה צורך לצאת מהבית. משעל הוסיף :"מכיוון שחיזוק החברה הצעירה בפריפריה הוא יעד, המשרד הקים למעלה מ – 60 מרכזי צעירים שבחירום מהווים כוח עזר משמעותי בקהילה."

מרכזי הצעירים הפרוסים ברשויות המקומיות בנגב בגליל ובפריפריה החברתית מהווים בשגרה, עוגן מרכזי בחיי הצעירים והמשפחות הצעירות ומעניקים שירותים רבים ללא עלות כגון אירועי תרבות מגוונים, הרצאה נודדת, הכוונה תעסוקתית, קורסי העשרה, קורסי הכנה ללידה ופעילויות נוספות בתחום חיי הקהילה והפנאי. רק בשנה האחרונה למעלה מ 400 אלף צעירים לקחו חלק בפעילויות מרכזי הצעירים הפרוסים ברחבי הארץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here