צילום: רפרודוקציה

ממצאים מרתקים פורסמו בימים האחרונים על ידי מה"ט, ומהם עולה כי אחוזים גבוהים באופן משמעותי מהסטודנטים, בוגרי המכללות עובדים   בתחום הנלמד, לצד השכר הגבוה מעל הממוצע של בוגרי לימודי הנדסה במכללות הטכנולוגיות. בסקרים נדגמו 3000 סטודנטים בוגרי שנתונים 2015-2016.

תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בתגובה לממצאי הסקר: "התוצאות מאששות את מה שאנו יודעים, הנדסה הינה מקצוע נדרש בתעשייה עם תגמול כספי נאה בצדו, במכללה שלנו למעלה מ-90% מהבוגרים עובדים בתחומם".

בוגר הנדסה במכללה טכנולוגית הוא ללא ספק עובד הנדרש בתעשייה, עובד בתחומו ומשתכר שכר נאה, אלו מקצת הנתונים העולים מסקר מקיף בו נדגמו 3000 סטודנטים בוגרי שנתונים 2015-2016. מנתוני הסקר שהגיע לידי כתבנו עולה תמונה מעודדת מאוד ביחס לבוגרי מכללות טכנולוגיות והנדסאים מדופלמים, את הנתונים חושפים במחלקת חדשנות  למנהלות ומנהלי המכללות.

בתחום שיעור התעסוקה בתחום הנלמד, לפי זכאות לדיפלומה ומגמה, מובילות מגמות הנדסה אזרחית ואחריה אדריכלות עיצוב פנים, גם מגמת חשמל ותוכנה נמצאות בראש הרשימה, ואילו בתרשים שכר הבוגרים הגבוה,    מובילים בוגרי הנדסה אזרחית עם שכר של 13,161 ש"ח לחודש, אחריהם הנדסאי תוכנה עם שכר של 12,453 ש"ח, וסוגרים את השלישייה המובילה הנדסאי חשמל עם שכר חודשי של 11,910 ש"ח.

תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, אמרה בתגובה לממצאים: "תוצאות סקר זה מאששות את מה שידענו כל הזמן, הנדסאים בוגרי המכללה משתכרים בשכר נאה, ובמכללה שלנו אחוז העובדים בתחום לימודיהם  אף גבוה  יותר  מתוצאות הסקר ,   למעלה מ-90% מהבוגרים עוסקים בתחומם במקצוע שבחרו. המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, מכללה מתחדשת, מובילה, מכללה שהיא משפחה הרואה בסטודנטים את העתודה של מדינת ישראל בתחומי הטכנולוגיה, ממתינה לך "

צילום: רפרודוקציה
צילום: רפרודוקציה

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here