סופ
קרדיט PIXABAY

אין כמו סופ"ש באזור הצפון, היכן שהטבע משנה צבעים, ציפורים נודדות, מרחבים אדירים הופכים לירוקים, שלל אטרקציות מוצעות למטיילים ואינסוף צימרים קסומים מציעים חוויה שלמה. מכאן שאם גם אתם עומדים להגיע לנופש בצפון, ובין היתר מחפשים להוציא את האף החוצה ולא מוכנים להסתפק בנוף המרהיב שנשקף מהמרפסת, הרי שגם אתם מוזמנים ליהנות משלל מסלולים. מחפשים רעיונות? יש מלא – להלן כמה:

בית הכנסת העתיק בברעם

סמוך ליער ברעם מצוי גן לאומי שהוקם על שרידיו של כפר נוצרי מרוני, ובו מצוי אחד מבתי הכנסת היותר מרשימים שהשתמרו – בית הכנסת העתיק בברעם. בית כנסת זה השתמר עוד מתקופת התלמוד והוא היפה ביותר שמשויך לאותה תקופה. בחינה של אופי המבנה מעידה על השפעת האדריכלות הרומית, אם כי מבפנים העיצוב יותר שמרני. לצד ביקור בבית הכנסת, מומלץ לשלב פיקניק ביער ברעם שנמצא במרחק הליכה. כמו כן, אם מגיעים ביום שישי, יש לנו עצה עבורכם:  בדקו את זמני כניסת השבת, מרגש לקבל את השבת במקום כה סמלי, כזה שמחבר להיסטוריה של העם היהודי.

בית לחם הגלילית

המושבה הגרמנית שבבית לחם הגלילית מציעה מקום מרהיב שמכיל את בתי הטמפלרים המרשימים ביופיים. בנקודה זו ניתן לצאת לטיולים רגליים. מסלול ראשון  מתמקד בשמורת "אלוני אבא". המסלול מותאם למשפחות וטיול בחודשי החורף מציע מראה מרהיב שכולל הרבה ירוק ופרחים צבעוניים (סה"כ 2 ק"מ). עוד אופציה לטיול רגלי מתייחסת ליציאה מבית לחם הגלילית. גם פה הטיול מתאים לכל המשפחה, אך פה גם תיהנו משלל סממנים היסטוריים. מבקשים להעשיר את החוויה? קחו לצימר את הספר "פונטנלה" של מאיר שלו ודרכו תגלו את המקום מזווית אותנטית ומרתקת.

השביל התלוי בבניאס

בין אם אתם מטיילים בחגים, ובין אם בחרתם בטיול בסוף השבוע הקרוב – יש מקומות בצפון שמעניקים תחושה של גן עדן, וכזה הוא השביל התלוי בבניאס, אחד משלושת מקורות הירדן. במקום שביל עץ מרשים ביותר. השביל מוביל לעבר המפל העוצמתי והוא נע מעל הזרם מבלי לפגוע בסביבה הטבעית. אומנם השביל קצר, אך המראה מרהיב, במיוחד במהלך חורף גשום במיוחד. את הדרך מלוויים עצי דולב ואלון מרשימים לצד סלעי בזלת שחורים. סה"כ המסלול הטבעתי אורך כ45 דקות – מומלץ ביותר.

שמורת הטבע החולה

גם אם אתם מכירים את אגמון החולה, עדיין חובה להכיר את שמורת טבע החולה. מדובר בבית גידול מרשים וחשוב שמציע קרבה ראשונית לשלל חיות מרהיבות. במקום אגם משוחזר שמהווה מקור משיכה לשלל עופות מים, ביצה שמכילה צמחי גומא, מגדל תצפית שמאפשר תצפית נוחה, גשר צף שמציע תצפית מוסוות, עדר ייחודי של תאואים, מרכז מבקרים מרשים שכולל מייצג אינטראקטיבי ועוד.

סיור בכליל

עוד טיפ אחד? בגליל המערבי מסתתר אחד המקומות היותר מיוחדים – כפר פסטורלי שאינו מחובר לחשמל. המקום העונה לשם כליל מכיל אוכלוסייה ייחודית שבחרה בטבע ושמתנהלת מתוך כבוד מלא לאדמה. במקום חקלאות אורגנית, אנרגיה מתחדשת, בוסתנים שופעים, בתי אירוח, גבינות עזים ושמן זית תוצרת המקום. כמו כן,  מומלץ לשלב עצירת קפה במעלה הכפר ולהביט לעבר הנוף החלומי – הנאה מובטחת!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here