ואדים לוב עם הספר בגן השעשועים בפנימייה בעפולה בה התחנך וגדל. צילום: טליה בן סבו

" היה קשה, היה מאתגר , היה מורכב ,לא התייאשתי וניצחתי"

ואדים לוב עלה בבהילות עם סבתו,  אחותו ואחיו הקטנים על מטוס בדרך לארץ זרה, ארץ ישראל. לילה לפני,  אביו רצח את אמו והחשש ששלטונות לטביה יכניסו את שלשת היתומים לבית יתומים הניע את הסבתא לברוח עימם לארץ חדשה. ואדים הצליח , למרות תנאי הפתיחה הקשים, המייסרים , הכואבים , הילד שגדל בפנימייה בעפולה , שירת כלוחם ,חזר להדריך ילדים בפנימייה בה גדל , למד באקדמיה, הקים משפחה וכעת מחזיק בהתרגשות את ספרו מעורר ההשראה , " זרעים של הצלחה" , שכתב הסופר, המחנך , המשורר והפובליציסט עמנואל בן סבו שגם היה המנהל החינוכי בפנימייה בה צמח ואדים.

ספר ילדים חדש ומרגש יצא לאוויר העולם וגורם להתרגשות רבה . הספר: "זרעים של הצלחה" יצא לאור בהוצאת 'ארגמן מיטב'  את הספר כתב המחנך, הסופר , המשורר והפובליציסט , עמנואל בן סבו.

" סיפורו של ואדים הוא סיפור של התמודדות, מורכבות , אחריות , התעמתות עם אתגרים ,ובעיקר אמונה ביכולותיו , במטרות שהציב לעצמו , ואדים הינו דמות מעוררת השראה , התפעלות, וכבוד". אומר הסופר עמנואל בן סבו

ואדים זוכר כל רגע מהימים הנוראיים ההם , הימים של אחרי רצח אמו על ידי אביו בלטביה, ואדים  זוכר את הלילה בו ארזו הוא , אחיו ואחותו  מספר פריטים בחיפזון וברחו לארץ חדשה, ארץ זרה , ארץ ישראל. ואדים לוב היה ילד קטן עם חכמת חיים וחושים מחודדים , לא איפשר לעצמו לשקוע  ברחמים עצמיים  , ואדים נשא את כאבו וצערו בשתיקה והחליט ששום תקרת זכוכית לא תעמוד בפניו , הבטיח וקיים.

הסופר עמנואל בן סבו עם ואדים לוב והספר מעורר ההשראה.
צילום: טליה בן סבו

" הספר המיוחד והמרגש הזה עבורי הוא ספר זן , ספר המעניק תקווה, שאיפה , כוח לילדים הזקוקים לחיזוקים , זה ספר המכניס רוח בכנפי הילדים הזקוקים ליכולת לעוף , לחלום, זקוקים לאמונה להגשים. אומר ואדים ומוסיף, הייתי ילד פנימייה , למדתי, השקעתי , שמחתי ובכיתי , מעולם לא הרמתי ידיים , לא נתתי לייאוש להשתלט עליי והיו מספיק סיבות כדי שזה יקרה."

ואדים סיים את לימודיו בפנימייה בניהולם של שחרית וברוך וזאן, בידו תעודת בגרות , רישיון נהיגה ובעיקר יכולת לנהוג בבטחה מול המכשולים והמהמורות שבדרך , לאחר שחרורו מחטיבת כפיר כלוחם, כשהוצע לו לצאת לקצונה התלבט ובסוף הכריע לסייע לסבתו ולאחיו בכלכלת הבית, חזר לפנימייה בה גדל, והחל לעבוד  כמדריך ומחנך לילדים , בהמשך למד לתואר ראשון , פעל במיזמים עסקיים ,נישא לטובי והינו אב לבת בכורה.

במשך עשר  השנים האחרונות  דואג ואדים להחזיר טובה לפנימייה בעפולה בה התחנך ובכל חג פסח דואג לכמאה  מנות מזון עשירות לילדי הפנימייה טרם שייצאו לחופשה בביתם כדי שלא יחסר להם מזון.

ואדים לוב עם הספר בגן השעשועים בפנימייה בעפולה בה התחנך וגדל.
צילום: טליה בן סבו

"הספר, 'זרעים של הצלחה' , מבחינתי הוא לא סגירת מעגל אלא פתיחת דלת לרווחה לאלפי ילדים , נערים המשתוקקים לתקווה , הצמאים להצלחה , החולמים , המבקשים  שיאמינו בהם , שיתנו להם הזדמנות ,אומר ואדים ומוסיף , אני הייתי שם , במקום הזה , זה מצריך כוחות, מאמץ ,השקעה אבל זה בהחלט אפשרי.

הציפייה שלי היא שכל ילדה וילד, מדריך ,בת שירות לאומי או ש.ש רכז הדרכה, עובד סוציאלי , מנהל יקראו את הספר נוסך התקווה הזה מעורר ההשראה ויאמינו שזה אפשרי , צריך רק לזרוע את זרעי ההצלחה , הכל יפרח בעתו " אומר ואדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here