עמותת התיירות

אל מרבדי התורמוסים הסגולים בגליל העליון

ניצני האביב כבר כאן. בגליל העליון מתכסים ההרים, הגאיות והוואדיות בשלל צבעי הקשת עם פריחה מרהיבה. עמותת התיירות "ארץ הגליל" ממליצה ליהנות מיופיו של הגליל בעונה זו, לנשום את האוויר הגלילי הנקי וליהנות משלל הפריחות הצבעוניות המרשימות ביופיין והריחות שבטבע ולצאת לטיול סגול, אל מרבדי התורמוסים במורדות הגולן, סמוך לקיבוץ גונן. מומלץ לשלב את הטיול לפריחת התורמוסים עם טיול למעיינות עין חשק ועין מיימון הסמוכים.

צילום עומר שביט

תורמוס ההריםפרח ממשפחת הפרפרניים. עלי התורמוס מאוצבעים בעלי פטוטרת ארוכה, הגדלים כתפרחת בצבע סגול. לפרחים אין צוף והחרקים נמשכים אליהם בשל צבעם הסגול העז. פרי הצמח הינו תרמיל, המתייבש ומתבקע והזרעים נופלים ממנו.

איך מגיעים?

מגיעים לצומת גונן (או מצומת הגומא או בכביש גדות גונן דרך צומת מחניים) בכביש 918, פונים מזרחה לכביש 959, לכיוון הגולן. לאחר כ- 200 מטר, כשהכביש מתעקל בחדות שמאלה, חונים בצד ימין של הכביש.

המסלול:

מהחנייה פונים ימינה, עולים בשביל המסומן בכחול עד לשער מעבר בקר. עוברים לצדו השני של השער (ואם השער סגור דואגים לסגור מאחור בכדי שהבקר לא יברח) וממשיכים בהליכה בשביל, כאשר בצדיו ניתן לראות את התורמוסים הסגולים המשגעים. ממשיכים בהליכה כעשר דקות עד למזלג שבילים, בו פונים ימינה. יורדים בשביל עד למזלג שבילים נוסף, בו פונים שמאלה וממשיכים עד למדרון בו פורח תורמוס ההרים הסגול.

לפרטים על אתרי לינה, אטרקציות וקולינריה- עמותת "ארץ הגליל"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here