קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

תושבי השכונה נחשפו לתכנית שמעניקה כלים לשיפור החיים והביעו נכונות להצטרף

השבוע התקיים במרכז "קהילתי+" שבקריה החרדית אירוע השקת תכנית משעול לרגל כניסה לשכונה. האירוע התקיים במעמד ראש העיר, אלי ברדה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס, מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, מנהלת מדור פרט, קהילה ומשפחה אהובה גובני-חגי, מרכזת עבודה קהילתית שרון קסיס, רכז התכנית עידו גל ומגשרת התכנית דורית אורן. לערב הגיעו למעלה מ-50 תושבי הקריה אשר הביעו את שמחתם על כניסת התכנית.
תוכנית "משעול" היא תוכנית קהילתית-גיאוגרפית ארצית הפועלת ב-16 רשויות ברחבי הארץ מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים. במגדל העמק פעלה התכנית מזה עשור במתחם הגיאוגרפי של תשי"ג וניצנים.
התכנית נותנת כלים לתושבי המתחם במטרה לשפר את איכות חייהם במגוון היבטים- חברתי, פיזי ועוד, באמצעות סדנאות, הנגשת מידע, סיוע בהתארגנות מקומית, תהליכי שיתוף ציבור ועוד. בשנים הקרובות, צוות התוכנית ילווה את תושבי הקריה ויפעל בשיתוף עם התושבים, יקים וינחה קבוצת פעילים שתקדם יעדים לשיפור איכות החיים בשכונה, ילווה ועדי בתים ועוד.
בתחילת הערב הוצבו בחלל שלטים, כל שלט ייצג תחום חיים, והמשתתפים התבקשו לרשום רעיונות לקידום בשכונה בכל נושא. ראש העיר בירך את התושבים והסביר את חשיבות מעורבות התושבים בתכנית ובתהליכים שהיא מקדמת. לאחריו הציג עו"ס קהילתי עידו גל את עיקרי התכנית ולבסוף נהנו התושבים מהרצאה מרתקת בנושא הורות, מפי הרב והמטפל שלום ויצמן.
דורית אורן, מגשרת התכנית אמרה: "התכנית מביאה איתה משב רוח של שינוי. כתושבת מעורבת, אני יודעת כמה אכפת לתושבים מהשכונה שלנו ובטוחה שהתכנית תחבר בין כל הרעיונות הנפלאים שיש להם לחיזוק הקהילתיות ופיתוח מקום מגורינו. שמחה על ההזדמנות לקחת חלק בהובלת התכנית".
אלי בקסיס, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה הוסיף: "אגף הרווחה, ובתוכו מדור קהילה, כחלק ממדיניות של מתן שירות איכותי, שם דגש על הערך של רגישות רב תרבותית עבור כל סוגי האוכלוסייה המגיעים אלינו, ביניהם גם המגזר החרדי. ככל שהקהילה תהיה יותר מעורבת, כך נדע להנגיש את השירותים שלנו ולהתאימם לצביון החרדי ככל הניתן".
אלי ברדה ראש העיר סיכם: "אני מברך על כניסת התכנית לקריה החרדית. כפי שידוע והוכח בעבר כולל ברחובות בתשי"ג וניצנים, גם כאן המפתח להצלחת התכנית הוא מעורבות תושבים. האחריות היא אחריות משותפת, של הרשות

והתושבים וככל שנפעל יחד בשיתוף פעולה, אין לי ספק שהפירות יגיעו ואיכות החיים בשכונה תעלה".

קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here