צילום שרותי בריאות כללית מחוז צפון

בהפתעה מוחלטת מצא עצמו יהושוע מורד מתקשה ללכת כמה מאות מטרים כפי שהוא רגיל לעשות בכל יום. כמה ימים מאוחר יותר בדיקה אצל רופא המשפחה ד"ר עורסאן יחיא, כללית נוף העמק, העלתה אצל הרופא חשד שמדובר באירוע לבבי, עוד באותו היום בבית החולים התגלתה גודל הסכנה – למורד הייתה חסימה כמעט מלאה בעורק הראשי, דבר שיכול היה להוביל לאירוע לבבי קשה
כמעט בכל יום יהושוע מורד (76) צועד כמה מאות מטרים ליד ביתו. לאחרונה, בהפתעה מוחלטת לא יכול היה ללכת, ונתקף קוצר נשימה כאשר ניסה שוב ושוב לצעוד את הדרך שהוא מכיר טוב כל כך.

"בכל יום שישי אני הולך כמה מאות מטרים ליד הבית, מהמקום בו אני חונה את הרכב ועד שאני קונה חלות, ופתאום אחרי 150 מטרים קשה לי ללכת, הרגשתי שאין לי מספיק אוויר, שאני לא מצליח לנשום". אחרי מנוחה קצרה מורד ניסה שוב ללכת אך שוב התקשה לנשום, אחרי שסוף השבוע נגמר הלך לרופא המשפחה שלו בכללית, ד"ר יחיא עורסאן ששמע את תלונותיו וידע שהוא גם סובל מצרבת כבר כמה שנים, והורה לו לגשת לבית החולים ללא כל דיחוי.
ד"ר עורסאן יחיא, רופא המשפחה של מורד מכללית, מסביר שצרבת היא דבר שכיח מאוד באוכלוסייה, עד כדי כך שאחד מתוך חמישה אנשים יחווה צרבת קלה במהלך השבוע. "כשמגיע אלינו אדם מבוגר ויש לו גורמי סיכון וצרבת, אני ממליץ על בדיקה מעמיקה. במקרה של אדון מורד, הרגשתי שמשהו לא בסדר והתעקשתי שיפנה לבית החולים להערכה קרדיאלית, כשהתקשר אלי מהאשפוז ואמר שהוא רוצה ללכת הביתה המשכתי להתעקש, ואכן הקרדיולוגים החליטו על צנתור בו גילו חסימה כמעט מלאה בעורק הראשי", מסביר ד"ר עורסאן.

לדבריו, כבר היו מקרים שמטופלים התלוננו על סימפטומים דומים, אך השילוב הספציפי אצל מורד של עייפות אחרי מאמץ, עישון בעבר, הצרבת וגילו, גרמו לו לחשוד שמדובר במקרה קרדיאלי ואכן כך היה. "זו חסימה שהייתה שם לאורך זמן, היא הייתה יכולה לגרום להפרעת קצב בלילה והוא היה יכול למות ממנה".
לדברי מורד, היום בדיעבד הוא מבין שהיו לכך סימנים מוקדמים. "התפלאו שנשארתי בבית עם התחושה הזו במהלך שישי שבת. אני רוצה לציין בחום גדול את ד"ר יחיא שהתעקש שאקבל טיפול רפואי דחוף ואת הצוות שטיפל בי במקצועיות ובמסירות בבית חולים העמק".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here