פיצוי מוות בתאונת דרכים – דברים שחשוב לדעת
קרדיט pixabay

לצערנו, לא מעט תאונות דרכים כוללות בתוכן גם הרוגים המותירים משפחות שלמות כואבות והמומות. המשפחות הללו, בני המשפחה בתוכן נקראים 'תלויים'. משמע, הילדים היתומים והאלמנות תלויים בהרוגים לצורך קיום. קיום ה'תלויים' קשור למעשה בסכום פיצוי מוות בתאונת דרכים המגיע להם, היות והם קשר משפחה מקרבה ראשונה. הורים, ילדים, ובני זוג. תביעת הפיצויים מגיעה בשל העובדה שהמנוח היה מפרנס ראשי ובכך אבדה התמיכה הכלכלית. במקרה שבו אין להרוג 'תלויים', היורשים החוקיים זכאים לתבוע את הפיצויים לצורך חיסכון עתידי אם לא היה נהרג, הקרוי בשפה המקצועית 'הלכת השנים האבודות'. כמו כן, זכאים היורשים החוקיים לפיצויים בשל רכיב הקרוי 'כרב וסבל של המנוח'.

פיצוי מוות בתאונת דרכים – עם כל הצער, יש בירוקרטיה לטפל בה

אין ספק, זהו אכן מאורע מצער וטראומטי, אך בסופו של דבר, כאשר השבעה תסתיים וכל המנחמים יחזרו לשגרת חייהם, בני המשפחה שנותרו מאחור יישארו עם הכאב, וגם עם חוסר האמצעים לרמת החיים שהיו רגילים אליה, וכמובן לא מעט הליכים בירוקרטיים שיש לבצע.

במצב כזה, תמיד חשוב שיהיו אנשי מקצוע שילוו את המשפחה ויסייעו ברגעים שבהם הם זקוקים להכלה ולהבנה, וכן, גם לביצוע הליכים בירוקרטיים.

בכל מה שקשור לנושא של פיצויים בתאונה קטלנית או פיצוי מוות בתאונת דרכים ישנם עורכי דין שחשוב שילוו בתהליך, היות והם מומחים בתחום, ויודעים בדיוק מה להגיש, היכן, מתי ולמי.

כמו כן, חשוב שהמשפחה תדע את זכויותיה לעומק בנושא פיצויים. חשוב שהמשפחה תדע שבית המשפט מפצה יורשים חוקיים גם על הוצאות הקבורה, על ימי השבעה, ועל המצבה. פיצוי מוות בתאונת דרכים כולל בתוכו גם הוצאות אשפוז, הוצאות סיעוד והוצאות סיוע של צד שלישי. כך שישנה תביעת המשפחה לצורך קיום עצמי, וישנה תביעת היורשים. ישנם כמובן מקרים שבהם היורשים, הם גם המשפחה התלויה לצרכי קיום עצמי.

פיצוי מוות בתאונת דרכים – מהי המטרה הבסיסית של הפיצוי?

המטרה הבסיסית של התהליך היא לפצות את הניזוקים, על הנזק הנגרם להם. אך באופן שינסה להחזיר אותם למצב שבו היו לפני שנהרגו יקיריהם.

תביעה של פיצויים בתאונה קטלנית הכוללת בתוכה מוות בתאונה כוללת למעשה מספר פרמטרים עליהם מתבססים הפיצויים: תוחלת החיים של המנוח, הפסד כלכלי מהכנסתו, הכנסה עתידית אפשרית, הפסד תמיכת אב ובן זוג, תביעת עיזבון, הפסד שכר בשנים אבודות, הפסד קצבת זקנה, הוצאות לוויה וקבורה ועוד. כאמור, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע.

חשוב לשים לב שלא להסתמך על חברות ביטוח הממהרות להציע סכומי פיצוי נמוכים למשפחה וזאת על מנת לחסוך בהוצאות תביעה עתידיות מצד החברה. ליווי מקצועי יסייע למשפחה להימנע מטעות זו ולבחון היטב בעין אובייקטיבית את המצב.

ליווי מקצועי ופגישת ייעוץ – כי עברתם מספיק

אם איבדתם את יקיריכם בתאונת דרכים ואתם מרגישים אבודים בתוך העולם הבירוקרטי, ליווי אדיב, אישי ומקצועי על ידי עו"ד קובי שפירא המתמחה בפיצויים בתאונות קטלניות, ופיצוי מוות בתאונת דרכים, יסייע ויקל עליכם. נכון, לא נוכל להחזיר את הגלגל לאחור. אבל כן נוכל יחד לגרום לעתיד שלכם להיראות טוב יותר.

המאמר נכתב על ידי עו"ד קובי שפירא, בעלי משרד עורכי דין מוביל בתחום נזקי גוף מתאונה. קובי שפירא הינו עורך תאונות דרכים משנת 1996 ועוסק בלעדית בייצוג נפגעי גוף מתאונות מכל הסוגים. לעו\"ד קובי שפירא ניסיון של מעל 11,000 מקרים ומעל 99.5% הצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here