צילום דוברות העירייה

לפני כחצי שנה נפתח מרכז "אספר לאומנויות הבמה לנוער" שיצר תרבות של נוער מנגן. במהלך התקופה הנערים למדו במגוון סדנאות את הבסיס המוזיקלי ונוצרו מגוון רחב של הרכבי להקות נגינה ושירה. לאחר שהמשתתפים יצרו בסיס מוזיקלי, נכנס למרכז אומנויות הבמה פרויקט "מקורוק" – פרויקט ארצי פורץ דרך המשלב בין לימוד מקורות באופן חוויתי ויצירה מוזיקאלית מקורית.
ה"מקורוק" מיועד למוזיקאים צעירים בגילאי תיכון. את הפרויקט במגדל העמק מוביל עידן אנוק בשילוב הנחיה של גילי עמית-דוארי נציגת הפרויקט והאמן אמיר לב.

בני הנוער עוברים תהליך פורץ דרך המשלב בין לימוד המקורות באופן חוויתי ויצירה מוזיקלית צעירה ומקורית. ה"מקורוק" מיועד למוזיקאים ומוזיקאיות יחידים, הרכבים וכותבים בגיל תיכון (כיתות ט' – י"ב) ומעניק להם כלים לכתיבה והלחנה ובמות משמעותיות להופיע עם השירים המקוריים שיצרו בהשראת המקורות.
את ה"מקורוק" מובילים אמנים ויוצרים ישראלים מן השורה הראשונה ומנחי תוכן מנוסים. התהליך כולל עשר סדנאות יצירה בנות שלוש שעות המשלבות לימוד, כתיבה והלחנה וכמובן נגינה ועיבוד, ומתקיימות במרכזים עירוניים.
בסיום התהליך מופיעים המשתתפים במופע סיום גדול והשירים המקוריים מוקלטים באולפן מקצועי. במהלך המפגשים הילדים יזמו ויצרו ולקחו חלק גדול ביצירה מקורית. דינמיקת העבודה והיצירה היא לא ממוסגרת מה שגורם לבני הנוער להשתלב יותר בקלות בלקיחת יוזמות נגינה מגוונות וכך נוצרות חברויות ומפגש מוזיקלי מחבר.
בני הנוער לומדים להתחבר רגשית אל הטקסט ושם הם מעלים תחושות ומחשבות ויחד עם הנושאים המעצימים הם עוברים תהליך אישי מרומם. לאחר כתיבת טקסטים הילדים מתנסים על הבמה עם לחן שהם יצרו ומפיקים יחדיו בשיתוף של אמיר לב עד שיוצאת יצירה גמורה.
אמיר לב אמר: "מהפגישה הראשונה הילדים האלו נכנסו לי ללב. לא מובן מאליו. אחד ואחת עם עולם פנימי כותבים את חייהם כל כך יפה ונוגע".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here