המשותף שנבחר לככב

ציור של התלמיד עילאי ליבוביץ ממגדל העמק אותו צייר יחד עם חברו לתכנית 'אפשר אחרת' נבחר לככב בתערוכה 'שונים אבל ביחד' בנמל יפו.

במסגרת הפרויקט החינוכי לשכנות טובה ודו קיום של עמותת 'אפשר אחרת' במגדל העמק, התקיים שיעור יצירה בנושא ערכים. את הפעילות יזמו שתי מורות, אוסנת קבליק מבית הספר "עליזה בגין" במגדל העמק וסיהראב פאהום מבית הספר אלמג'ד בנצרת לאחר מפגש מוצלח של צוותי החינוך מבתי הספר שהתקיים מספר חודשים לפני כן. מנחי העמותה עודדו את אנשי החינוך לפעילות משותפת והמורות לאמנות הרימו את הכפפה. הן הכינו פעילות יצירה משותפת לתלמידים בליווי מנחי העמותה וכל זוג תלמידים יצר תמונה משותפת בהשראת הערכים של התכנית.

מתוך כל היצירות שיצרו יחד ילדי מגדל העמק ונצרת נבחרה יצירה אחת של עילאי ליבוביץ, תלמיד כיתה ד' בבית הספר "עליזה בגין" וג'וד זועבי מנצרת. היצירה של השניים נבחרה לככב בתערוכה 'שונים אבל ביחד' שמתקיימת בנמל יפו אליה נשלחו עשרות יצירות מכל רחבי הארץ ולאחר שתוצג בעוד מספר תחנות ברחבי הארץ תוצג גם במספר מוקדים ברחבי ארצות הברית. עילאי הנרגש הגיע לפתיחת התערוכה החגיגית בנמל יפו שם זכה לראות את היצירה מודפסת בענק וביחד עם שותפו ליצירה עלה להציג את הפרויקט במהלך הטקס.

כידוע, את הפעילות המשותפת מלווה עמותת 'אפשר אחרת' שמטמיעה את רעיון השכנות הטובה והדו-קיום בין יהודים וערבים תוך הבנה כבוד וסובלנות בבתי הספר, בקהילה ובמדינה. בעיר פועלים עוד שלושה בתי ספר במסגרת זו כאשר התכנית מתקיימת בהובלת ג'אידה זועבי בשיתוף משרד החינוך ובתרומת קרן IFA התורמת זו השנה השנייה לתכנית.

דר' תקוה ברכה, מנכ"ל עמותת 'אפשר אחרת' מוסיפה: "משמח לראות את תוצרי הפרויקט וכיצד מנהלי בתי הספר מעודדים את המורים לפעילות משותפת ולחינוך לערכים. הפרויקט מהוה חלק מאשכול פרויקטים שמתקיים באזור הצפון. אשכול זה הוא אחד משישה אשכולות שמקיימת העמותה ברחבי הארץ".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here