אירוע חנוכה בין דתי ובין תרבותי יתקיים במשגב

ביום חמישי, 26 בדצמבר 2019 בשעה 19:30 יתקיים במועדון היישוב עצמון במועצה האזורית משגב אירוע "קואקסיסט" השלישי בסימן סיפורי ניסים. זהו אירוע חנוכה בין־דתי ורב־תרבותי שמטרתו לחגוג את הנס של הקיום המשותף בין שכנים יהודים וערבים בגליל. לאירוע מוזמנים תושבי המועצה, היישובים הסמוכים אליה והגליל כולו.

באירוע המשתתפים ישמעו סיפורי ניסים שמקורם בתרבויות שונות, ישתתפו בטקס הדלקת נרות חנוכה רב־תרבותי בהובלתם של אנשי דת ומנהיגים קהילתיים, וישתתפו בפעילות חווייתית להיכרות ולגיבוש. באירוע יתקיים מופע שירה בערבית בעברית ובאנגלית בהובלתן של הזמרות מירה עילבוני מהכפר עילבון שבגליל התחתון ופליזה בסקרה-זוהר. לאחר מכן תתקיים במה פתוחה של מוזיקאים יהודים וערבים מהגליל שישתפו בשירים וניגונים, החל משירי חנוכה וכלה בנעימות ערביות קלאסיות מסורתיות. את הבמה הפתוחה יוביל אסף גרי מאבטליון שמוביל את פרויקט הבמה המשותפת במשגב בשנים האחרונות.

קואקסיסט משגב 2019 היא יוזמה של פורום רבני משגב, פורום מתהווה של רבנים ורבות מזרמים שונים תושבי האזור, אשר שם לו למטרה לקדם ערכים של יהדות פלורליסטית ומתחדשת כמו גם הידוק היחסים בין תושבי האזור כולו – ישראלים וערבים מכל הדתות. בפורום חברים הרבה הישראלית סיגלית אור, הרב החילוני דובי אביגור, הרב הקונסרבטיבי של המועצה האזורית משגב רענן מלק, הרב הרפורמי של המועצה האזורית משגב הרב אור זוהר, ורבנים ורבות אחרים תושבי המועצה. עבור חברי הפורום, אירוע זה הוא סנונית ראשונה לעשייה משותפת לעתיד לבוא.

האירוע מתקיים בחסות מדרשת שכטר ובחסות מחלקת התרבות של המועצה האזורית משגב. לצד פורום הרבנים והרבות, מובילים את האירוע צוות של מתנדבים ומתנדבות תושבי האזור, יהודים וערבים. באירוע ישתתפו גם נציגים של בית הספר היהודי־ערבי גליל, השייח ר'סאן מנאסרה, ראש המסדר הסופי קאדרי מנצרת, הרבה איימי לוין מקהילת סוכת שלום ברמת ישי, קהילת המתנדבים הגרמנים וההולנדים מהיישוב נס עמים ליד נהריה, ועוד רבים מסכנין, מעראבה ומיישובי משגב.

מארגני האירוע שמחים על רוח השותפות ומזמינים את כל תושבי האזור לבוא ולהיות חלק מחוויית האחדות רבת הגוונים של הקיום המשותף בגליל בחג החנוכה. לדברי הרב רענן מלק, רב הקהילה המסורתית בשורשים ובוגר בית המדרש לרבנים ע"ש שכטר: "מטרתנו היא לפגוש את האחר ולחגוג איתו. מפגש שמושתת על ערכים משותפים מביא אותנו למודעות רוחנית, דתית ופוליטית שמאפשרת להבין את המסגרת של שלום בין העמים ובין אנשים שחיים יחד על אותה אדמה. המפגש מאפשר גם תהליך של למידה איך להתייחס לאחר ואיך לנהוג בכבוד הדדי. בגליל חיים זה לצד זה אנשים ממגוון רקעים ותרבויות והתזמון של חנוכה וחג המולד שחלים השנה יחד הוא הזדמנות נהדרת לחגוג את המכנה המשותף שיש לכולנו".

אירוע חנוכה בין דתי ובין תרבותי יתקיים במשגב

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here