ראש העיר אלקבץ העלה את רמת הכוננות בעפולה
קרדיט: עיריית עפולה.

מיד עם קבלת ההנחיות החדשות ממשרד הבריאות בנוגע להתפשטות הקורונה, כינס ראש העיר עפולה אבי אלקבץ שתי ישיבות חירום עם השדרה הניהולית של העירייה בהן נשלפו תכניות החירום וכבר השבוע החלו מרבית העובדים לעבוד בשגרת חירום.

עפולה נלחמת בקורונה: נגיף הקורונה ממשיך להתפשט אט אט ברחבי המדינה ובעפולה כבר החלו להיערך לקראת המשך המאבק בהתפשטות הנגיף. מאז התפרץ הנגיף לראשונה לפני כחודש ובמקביל להנחיות של משרד הבריאות, כינס ראש העיר אבי אלקבץ שתי ישיבות חירום בהשתתפות הנהלת העיר ובה הצהיר כי העלה את רמת הכוננות בעפולה וביקש מהנוכחים להיערך בהתאם להחלטות החדשות שכוללות בין היתר את הפסקת האכיפה בכחול לבן לצד הגברת האכיפה בחניות נכים והפרעה לסדר הציבורי בתקופה כל כך רגישה ולחוצה, צוותי האכיפה יצטרפו ליחידת השיטור העירוני ויפעלו במשמרות של 24/7 ולטובת בעלי העסקים הוחלט לדחות את תשלום הארנונה הנוכחי לתשלום בחודש מאי לאלה החפצים בכך וכן הקפאת עיקולים בגין חובות לעירייה.

ראש העיר אלקבץ העלה את רמת הכוננות בעפולה
קרדיט: עיריית עפולה.

במקביל, תוגבר המוקד העירוני באמצעות עובדים סוציאליים ופסיכולוגים שייתנו מענה לתושבים 24/7. כמו כן הוקמו מוקדים טלפוניים גם באגף הקליטה לטובת דוברי שפות ובעמותת 'דור לדור' האמונה על טיפול ולווי של האזרחים הוותיקים בעיר כאשר מוקדים אלה יפעלו גם באופן אקטיבי וייצרו קשר עם אזרחים ועולים וותיקים כיד הציע סיוע ולנסות ולאתר דרכם אזרחים 'מנותקים'. באגף שפ"ע חילקו השבוע מזון לאזרחים קשישים ובני נוער בפנימיות, יצאו למבצע חיטוי במרכז העיר ובשכונות ובמקביל המשיכו לתת דגש על נושא התברואה ופינוי השאפה.

במינהל החינוך כבר החלו ללמד באמצעות תוכנות לימוד מרחוק כגון 'סיסמא לכל תלמיד' ולטובת ילדי הגנים החל השבוע מיזם "שעת סיפור" במסגרתו מקדיש ראש העיר כל יום מספר דקות לקריאת ספר ילדים אותו אפשר לראות בעמוד הפייסבוק שלו. בעקבות המיזם החלו גננות להקריא סיפורים לילדי הגנים שלהם ולסייע להורים להעסיק את הקטנטנים.

ראש העיר אלקבץ העלה את רמת הכוננות בעפולה
קרדיט: עיריית עפולה.

גם במחלקות הצעירים והנוער עסקו השבוע ביוזמות ופעילויות מקוונות לחתכי הגיל עליהם הם אמונים. באגף צעירים העניקו ייעוץ מקוון בנושאים שונים כאשר הנושא החם השבוע היה זכויות עובדים שכן רבים מהצעירים התבקשו לצאת לחל"ת בעקבות המצב. במחלקת הנוער כבר השיקו שתי תכניות יצירתיות כאשר הראשונה היא פסטיבל זמרים צעירים שיועבר בשידור לייב בפייסבוק וכן השקת אליפות עפולה ב"פלייסטיישן" הראשונה בהיסטוריה.

ראש העיר אלקבץ אמר: "אני קורא לציבור להמשיך ולהישמע להוראות משרד הבריאות ולהימנע מהתקהלויות. אני משוכנע כי למרות התקופה המאתגרת והמורכבת, עפולה תמשיך להוכיח את עצמה כקהילה חזקה ומגובשת, בה דואגים האחד לשני ומגלים ערבות הדדית. אנחנו, כעירייה, תמיד כאן בשבילכם".

ראש העיר אלקבץ העלה את רמת הכוננות בעפולה
קרדיט: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here