צילום דוברות העיריה

בשבוע שעבר התקיים דיון חירום בוועדת הכלכלה בעניין סגירת מפעל "לוריאל" במגדל העמק אותו יזם ראש העיר אלי ברדה. נציגי הסתדרות העובדים, לאון פרץ ויוסי פורטל, פנו לראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה יחד עם ועד העובדים של המפעל לאחר שהתברר להם כי ההנהלה הבכירה החליטה על סגירתו. החברה שמייצרת 19 מוצרים בינלאומיים לטיפוח ומפרנסת 50 משפחות במגדל העמק, הודיעה בחודש שעבר על סגירת מפעל הייצור במגדל העמק החל מיוני 2022, בעקבות שינויים ברגולציה האירופית.

צילום דוברות העיריה

ברדה פעל באופן מיידי ופנה לח"כ לימור תלם-מגן, מ"מ יו"ר ועדת הכלכלה, עד לא מזמן היועצת המשפטית של עיריית מגדל העמק במשך 20 שנה, שנרתמה מיד וקיימה דיון חירום בנושא בתמיכתם של מספר חברי כנסת ביניהם אופיר כץ, איתמר בן גביר, נירה שפק, מופיד מרעי, בני בגין ונעמה לזימי בת העיר. יו"ר ועד העובדים עידו סממה, בתמיכתם של מומי אלמקייס ויהודה בוסקילה, שנכח בדיון בכנסת אמר: "אני עובד במפעל 17 שנה. לפני חודש וחצי קיבלנו הודעה מפתיעה, מדובר בחברת קוסמטיקה הכי טובה בעולם, לאורך כל השנים שידרו לנו יציבות וביטחון. מדובר במפעל היחידי של החברה בישראל. אף אחד לא חלם שיגיע רגע כזה שיודיעו לנו על סגירה. עובדת של 28 שנה מצפים ממנה לחזור לשכר מינימום בחברה אחרת. אנחנו בסך הכל רוצים לחזור לעבודה ולפרנס את המשפחה שלנו בכבוד".
ח"כ לימור מגן תלם הוסיפה: "לא השתכנעתי שהנהלת המפעל שקלה את כל החלופות כולל התאמת המפעל לתקינה האירופית. אני קוראת להנהלה לנקוט בכל פעולה וכל מאמץ כדי למנוע את סגירת המפעל. כיו"ר שדולת התעשייה ומי שכיהנה כיועצת משפטית בעיריית מגדל העמק 20 שנה, קיבלתי בלב כבד את ההודעה על סגירת מפעל לוריאל בארץ. לפטר עובדים דווקא בפריפריה ובצפון איפה שהמפעל כל כך משמעותי לתעסוקה פשוט בלתי מתקבל על הדעת".
אלי ברדה סיכם: "כמו שבמערכת החינוך המוטו שלנו לא לוותר על אף תלמיד אז אותו הדבר גם בתעשייה – לא נוותר על אף מפעל ועל אף מקום עבודה של עובד ותושב העיר. אנחנו נלחמים על כל מפעל חדש שנפתח שיגיע אלינו, אנחנו עוסקים בלשמר אותו ואנחנו נלחמים על כל עובד שימשיך לעבוד ולהתפרנס. דרשנו מהחברה שתציג תוכנית כמה יעלה לה לשפר את קווי היצור כדי שהמפעל ימשיך לפעול במגדל העמק ודרשנו שתהיה הידברות עם ועד העובדים".
בסיום הדיון נקבע כי הוועדה דורשת מהנהלת "לוריאל" להיפגש עם העובדים, לשמוע את תכנית ההתייעלות של ועד העובדים ולדווח לחברי ועדת הכלכלה תכנית מפורטת לגבי עתיד המפעל ועובדיו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here