העמק מקום ראשון בארץ וחמישי בעולם

לאחר שסיימו את תחרות פיזיקה "המכונה המופלאה" הארצית במקומות הראשון והשלישי והעפילו לתחרות העולמית, סיימו הנבחרות של בתי הספר "אורט רוגוזין" ו"יערת העמק" ממגדל העמק במקומות הרביעי והחמישי בעולם.

 

מדהים! זאת המילה היחידה שיכולה לתאר את הישגי נבחרות בתי הספר "יערת העמק" ואורט רוגוזין" בתחרות הפיזיקה העולמית Goldberg machine Rube (המכונה של רוב גולדברג) או בשמה הישראלי "המכונה המופלאה" כאשר סיימו במקומות הרביעי והחמישי בעולם לשנת 2018. כזכור, בשלב הראשון של התחרות הארצית שהסתיימה לפני כשלושה חודשים דורגה נבחרת "יערת העמק" בהדרכת יאנה קויפן במקום הראשון ואילו נבחרת "אורט רוגוזין" בהדרכת אלירן יהב סיימה במקום השלישי של התחרות הארצית.

לאחרונה כאמור התקיימה התחרות העולמית בסיומה הצליחו הנבחרות לקטוף את המקומות הרביעי ("אורט רוגוזין") והחמישי ("יערת העמק") בעולם ולשמור על המסורת זאת השנה השלישית ברציפות.

כזכור, שתי הנבחרות החלו את דרכן בתחרות הפיזיקה לפני שלוש שנים בלבד וכבר בתחרות הראשונה היו אלה תלמידי "אורט רוגוזין" שחזרו עם המקום הראשון בתחרות הארצית ולאחר מכן זכו בתואר "חביבי הקהל" בתחרות העולמית. שנה לאחר ההישג חסר התקדים קיבלו תלמידי מגדל העמק תאבון וניגשו לתחרות שוב ממנה שבו עם הישג נפלא כאשר נבחרת "יערת העמק" סיימה במקום הראשון ונבחרת "אורט רוגוזין" זכתה במקום השלישי בתחרות הארצית. בכך לא הסתיימה שרשרת ההישגים באותה שנה שכן חודש לאחר מכן בתחרות העולמית הצליחו שוב תלמידי "אורט רוגוזין" להפתיע בענק ולסיים במקום השלישי בתחרות העולמית.

חשוב להדגיש כי במסגרת התחרות שמקדמת תכנית "קדם-עתידים" ומבקשת לעודד לימודי מדע וטכנולוגיה, מתבקשים התלמידים לבנות מכונות המיישמות עקרונות פיזיקליים בשיטה המזכירה את "אפקט הדומינו" ועליהן לבצע משימה שכללה השנה 70 מעברי אנרגיה לכבוד 70 שנה למדינת ישראל בתגובת שרשרת של גלגולי אנרגיה כאשר בסוף על המכונה לבצע פעולה מסוימת כאשר הפעולה הסופית שנבחרה השנה הייתה למזוג דגנים לקערה.

מלי אליגוב ראש מינהל חינוך בירכה בשם הרשות את מנהלי בתי הספר הגאים דודי גריסרו, יובל סביון ואילן יצחקי וגם את המורים והרכזים לפיזיקה בהדרכתם של אלירן יהב, שמעון אבן חיים וענבר נתן (אורט רוגוזין), אולגה קרבצ'נקו ויאנה קויפמן (יערת העמק), לשותפים מתכנית "קדם עתידים" ומנהל התכנית באזור צפון איציק אלימלך על הליווי, "מופת", "סיסמא לכל ילד", "רשת אורט" ומשרד החינוך.

 

להלן קישור לסרטון על המכונה של "יערת העמק" שזכו במקום הראשון באליפות:

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here