שר החינוך בביקור בעיר עכו
דוברות עיריית עכו

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, סייר ביום שלישי בעיר עכו וחנך חממת הייטק ראשונה מסוגה בבית הספר אמי"ת בעיר. האירוע נערך במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, חברי מועצת העיר רפי לוזון ונפתלי רזניקוביץ, רב העיר יוסף ישר, ראש מנהל החינוך אורית אסייג, מזכיר הסתדרות המורים דוד מזוז, מנהלים ואנשי חינוך. החממה הוקמה ביוזמת מנהלת בית הספר אתי צברי, ובסיועם של מנכ״ל רשת אמי״ת, ד״ר אמנון אלדר ועיריית עכו.

שר החינוך בביקור בעיר עכו
דוברות עיריית עכו

במסגרת הביקור, הציגו התלמידים את הפרויקטים שלהם לשר  וסיפרו על הנעשה במרכז. בנט, אשר בעבר הלא רחוק היה בעצמו יזם הייטק מצליח, שאל והתעניין גם בפרטים הקטנים. בדברים שנשא הפני המשתתפים אמר בנט: ״משהו טוב קורה בעכו, אוירה מאוד מאוד טובה של חדשנות, יצירתיות, חינוך ויזמות״.

בהמשך דבריו פנה למנהלת בית הספר ואמר: "אני תמיד סומך על מנהלים אבל אוהב להסתכל גם על תוצאות. כשבאת לפני כמה שנים היו 4%  שעשו חמש יחידות, היום 23%. לדעתי זה הזינוק הגדול ביותר במדינת ישראל. בנוסף יש פה גם אפס נשירה, אני מודה לך, למנכ"ל רשת אמי"ת, לראש העיר ולכל השותפים בפרויקט החשוב הזה – העתיד של ילדי עכו נמצא בידיים טובות״.

שר החינוך בביקור בעיר עכו
דוברות עיריית עכו

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "העיר עכו משקיעה רבות בחינוך ובשיפור הישגי הבגרות של ילדי העיר, ובית הספר אמי"ת קנדי צומח בשנים האחרונות ואנו מודים להנהלת בית הספר על העבודה החינוכית. נכון, חשוב שהתלמידים יעשו 5 יחידות לימוד במתמטיקה, אך חשוב עוד יותר לחנך לערכים שהם בסופו של דבר קובעים את המהות בחברה הישראלית".

קודם לכן, ביקר השר בישיבת ההסדר בעיר, שם נפגש עם ראש הישיבה, הרב יוסי שטרן. לאחר מכן, שוחח עם תלמידים ואמר כי ״אחת המסקנות שלי מהשנים שאני בהנהגת הציבוריות הישראלית היא שאפקט השינוי וההכרעה הלאומי הוא ברוח. לכן, בכל בוקר, כשאתם נכנסים לבית המדרש, זכרו כי אתם עושים מעשה חיוני ביותר למען עם ישראל. התורה היא יסוד קיומנו ולימוד התורה מעניק עוצמה למנהיגות״.

בנט הוסיף ושיבח את  תלמידי הישיבה והצוות החינוכי ״ישיבת ההסדר בעכו מבטאת בעיניי את מהות תפקידה של הציונות הדתית – תלמוד המביא לידי מעשה. אתם בונים פה את העיר בשותפות מלאה עם התושבים, בתורה ובענווה״.

שר החינוך בביקור בעיר עכו
דוברות עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here