רב העיר עפולה שמואל דוד, מנהל קריית החינוך יהונתן חזי, התלמיד נריה והספר
צילום: אלבום פרטי

נריה בן סבו, תלמיד כתה י"ב בתיכון הדתי 'אורט יהודה' בעפולה, הפתיע את חבריו לשכבה, כאשר במסגרת סיום לימודיהם, בחר מנהל קריית החינוך, יהונתן חזי, להעניק לבוגריו את הספר 'אור הנר' אותו כתר הבוגר נריה בן סבו. "אין דבר משמח יותר למחנך להעניק את ביכורי היצירה וההצלחה של תלמידו" אומר יהונתן חזי. הספר זכה לברכת הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי לירושלים , זקן רבני הציונות הדתית ,ולברכת רבני הערים עפולה, נוף הגליל ומגדל העמק.

במסיבת סיום שנת הלימודים של תלמידי כתות י"ב בתיכון הדתי 'אורט יהודה' בעפולה, יופתעו הבוגרים הנרגשים לקבל ספר במתנה, התרגשותם תגבר  כשיגלו כי כותב הספר  הוא לא אחר מחברם לספסל הלימודים, תלמיד י"ב, נריה בן סבו. "זה ללא ספק סיום מרגש ומחמם את הלב, אומר יהונתן חזי, מנהל קריית החינוך, ומוסיף: מיום כניסתי לתפקיד המנהל הצבתי לנגד עיניי ערכים, מצוינות, והספר הזה הוא השילוב בין השניים" .ביום רביעי העניק נריה את הספר לרב העיר שמואל דוד במעמד מנהל בית הספר יהונתן חזי.

את הספר 'אור הנר',   על כל פרשיות השבוע, כתב נריה בעקבות מפגשים שבועיים קבועים עם חניכות וחניכי תנועת הנוער 'בני עקיבא' בעפולה, כשהעביר שיעור פתוח לכל מי שליבו חפץ. וכן כשנפגש עם חבריו ללימודים ולמד עמם יחדיו.

לאחר שסיים לכתוב ולערוך את הספר, שלח אותו נריה לרבנים הראשיים לישראל ולרבנים נוספים לקבל ברכה והסכמה , ואכן ראשון המחזקים והמברכים היה רבה הראשי של עפולה, הרב שמואל דוד, וכן הרב הראשי לישראל , הראשון לציון ,  הרב יצחק יוסף , הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול,  רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, נשיא ישיבת אור עציון וזקן רבני   הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, הגרי"ד גרוסמן, חתן פרס ישראל, רבה הראשי של מגדל העמק, הרב הרצל ישעיהו רבה הראשי של נוף הגליל.

בימים אלה מסיים נריה את בחינות הבגרות האחרונות וממשיך בכתיבתו התורנית. באלול יחל נריה את לימודיו בישיבה הגבוהה 'הר המור' בירושלים.

רב העיר עפולה שמואל דוד, מנהל קריית החינוך יהונתן חזי, התלמיד נריה והספר
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here