תרגיל בהתנדבות
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

שלום לויטל, מהנדס בחברת ההיי-טק "קמטק" במגדל העמק התנדב ללמד במשך שלוש שנים תלמיד ממגדל העמק שהתקשה במתמטיקה עד שקיבל את התעודה המיוחלת.

תרגיל בהתנדבות
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

לפני מספר שנים נחשף שלום לויטל למודעה שפרסם משרד החינוך המבקשת לאתר מורים למתמטיקה שיסייעו לתלמידים מאזור הפריפריה לעבור בהצלחה את בחינת הבגרות. לויטל, מהנדס בחברת ההיי-טק המצליחה "קמטק" הנמצאת בקריית ההיי-טק "רמת גבריאל" במגדל העמק פנה למעסיקו וביקש שיאפשרו לו להתנדב.

כעבור מספר ימים כבר התקיימה פגישה משולשת בין לויטל, מנהלת משאבי אנוש ב"קמטק", אורית גבע-דבש ומנהלת היחידה להתנדבות בעיריית מגדל העמק אילנה פרץ-עייש שסיפרה על תלמיד שנמצא בעיצומן של בחינות הבגרות, אותן הוא מצליח לסיים בהצלחה רבה מלבד מתמטיקה המהווה עבורו מכשול בדרך לתעודת הבגרות ומשפחתו אינה יכולה לממן מורה פרטי שיסייע לו. השלושה סיכמו כי לויטל יתחיל ללוות את התלמיד בלימודי מתמטיקה שהייתה עבורו 'סינית' עד שהוא נאלץ להשתמש במחשבון אפילו לתרגילים הפשוטים ביותר של חיבור וחיסור.

תרגיל בהתנדבות
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

"אני מודה שבתחילת הדרך עלו בי חששות, שכן לא ידעתי אם אצליח במשימתי," סיפר לויטל על הרגשתו לאחר המפגש הראשון. אט אט בנו השניים אמון וכעבור שלוש שנים של מפגשים שבועיים הצליח התלמיד לסיים את הבחינה ובימים אלה הוא מתכונן למבחן הפסיכומטרי בדרך להגשים את חלומו הגדול ללמוד באוניברסיטה. "איזה מזל שהיחידה להתנדבות סידרו לי את שלום. בזכותו עברתי את המבחן במתמטיקה ויש לי עכשיו תעודת בגרות מלאה," סיפר משה בהתרגשות.

אחרי שהצליח במשימתו, מקפיד לויטל (47) יחד עם רעייתו המתנדבת אף היא בתחום התרבות של קיבוץ כפר רופין בו הם מתגוררים עם ארבעת ילדיהם, לשלב את תחום ההתנדבות כחלק מרכזי בחייהם. "העבודה מאפשרת לי להתפרנס, בעוד שההתנדבות ממלאת את חיי ונותנת להם טעם" מספר שלום על חוויית ההתנדבות ומוסיף: "אני מאושר לסייע לכל מי שזקוק לעזרה אבל הוא משתוקק להצליח ורק צריך הזדמנות.

מעבר לסיפוק האישי זכה לויטל להוקרה ותעודה גם ממקום עבודתו ב'קמטק', שכינסה את עובדיה כדי שישמעו את החוויה של חברם לעבודה במטרה לעודד עובדים נוספים להתנדב ולתרום לקהילה במגדל העמק ולחברה בכלל. "אני בהחלט חושב כי ידע שנשאר אצל מישהו בלי שישתף בו אחרים הוא חסר תועלת. אני ממליץ לכל אדם להתנדב בקהילה ולעשות למען אחרים. אם לא נעזור לחלשים להתקדם, זה יתנקם גם בנו. אנו צריכים להשתדל ככל האפשר להגיע לאדם הזקוק לעזרה, לסייע לו  ויחד עמו להעפיל לראש ההר, ושם – התחושה היא של אושר ושל סיפוק גדול".

מנהלת היחידה אילנה פרץ-עייש סיכמה: "שלום לויטל הוא דוגמא ל'ישראלי היפה'. לרשות המקומית קשר חזק עם מפעלי ההיי-טק והתעשייה בעיר ובמסגרת 'תו תקן חברתי' שהנהיגה הרשות המקומית והעומד בראשה, ישנם שיתופי פעולה רבים בתחומים שונים במסגרתם מתנדבים עובדי המפעלים בקהילה ולמען הקהילה במגדל העמק".

תרגיל בהתנדבות
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here