אהוד פאר-זיכרון בסלון
צילום: פביאנה סייפר

אהוד פאר, 79, דמות חינוכית ותיקה ומוערכת, התארח במועדון 'הצריף' של חברת 'עמידר' ובשיתוף פעולה עם הגרעין התורני-ציוני, שיתף במסגרת פרויקט "זיכרון בסלון" בסוגיה מרתקת, "משתפי פעולה עם הנאצים".

אהוד פאר-זיכרון בסלון
צילום: פביאנה סייפר

אהוד פאר, מי שהיה מפקח מחוזי בכיר ומוערך ומי שייסד את המחלקה לחינוך חברתי-ערכי במחוז הצפון במשרד החינוך, התארח במועדון 'הצריף' של חברת 'עמידר החדשה' בנצרת עילית ושיתף כחלק ממיזם "זיכרון בסלון" בהרצאה מרתקת בנושא "משתפי פעולה עם הנאצים".

אהוד, תושב נצרת עילית, נחשב כמי שהניח את יסודות החינוך החברתי-ערכי בצפון הארץ, תושב נצרת עילית, מומחה גם בנושא פולין, על מורכבויותיה. אהוד פאר סיים את הקורס הראשון בישראל למדריכים לפולין ב "יד ושם" לפני 29 שנים. כבר בשנת 1988 יצא לפולין כאחראי משלחת ומאז במשך למעלה משני עשורים וחצי שימש כמדריך בני נוער לפולין וצ'כיה.

בהיותו בן עשר נפטרה אמו של אהוד, הוא עבר להתגורר עם סבו וסבתו, תמונה אחת, ממנה לא התיק עיניו נצרבה בתודעתו במיוחד. "בבית סבי וסבתי הייתה תלויה על הקיר בצריף בו גרנו, תמונת בני משפחתם שנספו בשואה, כאן התחילה המשיכה שלי להתעניין ולעסוק בנושא השואה. לימים חקרתי לעומק את הקשר המשפחתי לשואה וגיליתי כי חלק מבני משפחתה של אמי נספו בשואה" אומר אהוד.

צחי וייס, מנהל הגרעין התורני-ציוני בנצרת עילית אמר: "זיכרון השואה הוא צו מוסרי של כל יהודי בכל מקום לזכור ולהזכיר, וסיפורו של אהוד פאר אשר הינו מרצה זו פעם שנייה מרגש כתמיד". את הגעתו של אהוד פאר יזמה פביאנה  סייפר, עובדת מועדון 'הצריף'.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here