קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

תעודת הערכה הוענקה למח"ט "אורט פסגות" מטעם משרד החינוך על זכאות לתעודות הסמכה במגמות שונות ומצטרפת לפרס החינוך המחוזי ולתואר מנהלת מצטיינת

מח"ט "אורט פסגות" זכה בפרס החינוך המחוזי והמנהלת רבקה אלימלך נבחרה לנבחרת המנהלים המצטיינים של "אורט ישראל". הישגים אלו מקבלים ביטוי גם בזכאות לתעודות הסמכה מקצועיות במסגרתן מעניק מח"ט "אורט פסגות" הזדמנות יוצאת דופן לתלמידים לחוות הצלחה. בשנת הלימודים תשע"ט בית הספר עמד ביעדיו וזיכה את בית הספר בהערכה מטעם משרד החינוך על השגת יעדים של יותר מ- 80 אחוז זכאות לתעודות הסמכה טכנולוגיות.

כדי שתלמיד יהיה זכאי לתעודת הסמכה הוא עליו ללמוד את מקצועות הליבה, מקצוע התמחות ומקצוע מוביל מה שדורש עבודת צוות הדוקה ותחושת אחריות של כלל המורים להישגי התלמיד.

במח"ט אורט פסגות המגמות הטכנולוגיות הן לב ליבו של בית הספר. לצד תעודות הסמכה, נפתח מסלול בגרות מלאה שמאפשר לתלמיד להבחן בבחינה מעשית ובחינה עיונית במקצועות המגמה עד 10 יחידות. לתלמידים שהתפיסה העמלנית יותר מתאימה, זו הזדמנות פורצת דרך לחוות הצלחה ולפתוח ערוץ שיוביל אותו גם לאקדמיה בבוא העת.

אחת המגמות המובילות במח"ט היא מגמה לעיצוב שיער. מיה קרן שמובילה את המגמה אמרה: "במגמת עיצוב שיער לומדים גם איפור פנטזיה ומשלבים חוגים כמו: לק ג'ל, תסרוקות ערב ואיפור ביוטי. הסיפוק שלי מהעבודה זה הקשר האישי נבנה על אמון ואהבה ללא תנאים, תמיכה ואוזן קשבת, הכרת והתודה של התלמידים מרגשת אותי כל פעם מחדש. התלמידים זוכים ללמוד במרחב מחודש ומושקע באווירה מיוחדת".

מגמה נוספת שקצרה הצלחות היא עיצוב גרפי. תמר פרנקו מורה המלמדת במגמה אמרה: "תלמידים יכולים להביע את כישרונותיהם לצד רכישת הידע ופיתוח המיומנויות. במהלך העבודה בתוכנות מחשב נוצר קשר אישי עם התלמיד ונוצרות שיחות עמוקות ביני לבין התלמידים. הסיפוק הגדול הוא לראות את התלמידים מגישים את הפרויקט שלהם בגאווה בפני כולם.

ואיך אפשר שלא להזכיר את מגמת הבישול המלונאי? מדי שנה מצליח המורה איציק אטיאס להחדיר מוטיבציה בתלמידיו שבסופו של דבר מביאה להצלחות רבות. "הערכה אותה קיבלנו ממשרד החינוך על זכאות של יותר מ-80 אחוז מעידה על דרך. מלבד ההשקעה הגדולה בסדנה חדשנית הצלחנו להפגיש את התלמידים עם שפים מעוררי השראה, לפתח אסטרטגיות למידה שמעוררות מוטיבציה המצליחות להביא את הלומד להשגים. אני גאה בתלמידים ומאושר להיות חלק מצוות מעורב ותומך".

מנהלת מח"ט "אורט פסגות" רבקה אלימלך סיכמה: "החינוך הטכנולוגי מאפשר לתלמידים רבים לחשוף את חזקותיהם ואף לזכות בתעודת הסמכה טכנולוגית עם הזדמנות לתעודת בגרות מלאה. התלמיד יוצא נשכר מכמה היבטים: חווה הצלחות, זוכה למעטפת רגשית, לומד מתוך הנאה ורואה אופק תעסוקתי לצד תעודת הסמכה פורמלית ותעודת בגרות".

אלי ברדה ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ומלי אליגוב ראש מינהל החינוך ברכו את מנהלת ביה"ס ומורי המגמות על ההישג המכובד המצטרף להישגים הנוספים של ביה"ס והוסיפו: "כשנלחמים על כל ילד ונותנים את הלב והנשמה להצלחת התלמידים רואים תוצאות ומבטיחים את הצלחתם ועתידם של ילדנו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here