קרדיט צילום: רונית ולפר

מי חווה מספר מערכות זוגיות בחייו, מכיר היטב את השלב המלחיץ בו ניכרת תחושה שהזוגיות מתקיימת מכוח האינרציה בלבד. החיזור והריגוש דועכים לאיטם, הקשר הופך יותר ויותר למובן מאליו, הביקרת ההדדית, הסמויה או הגלויה, עולה על הפירגון. לעתים היא תשתף את חברותיה  באנקדוטות והתלבטויות מחיי היום יום, ואף תציין שאינו עזר כנגדה. לעתים הוא יבחר להתעכב בעבודה, או להירדם מוקדם כדי להימנע מעוד שיחה רצופת טרוניות, ונדרש אומץ רב לעצור את כדור השלג שיוביל בחלק מן המקרים לחיי זוגיות מנותקים ומשמימים, ובמקרים אחרים לפרידה מפוארת.

אורית צוקר, יועצת זוגית מובילה ובעלת ניסיון רב שנים, מספקת מספר טיפים להצלת הזוגיות:

השקעה בזוגיות

החלק הקל הוא להתחפר, להתעלם, לשתוק ולהדחיק, מתוך תקווה שהמצב ישתפר מאליו. זה לא עובד כך, בכל תחומי החיים. כדאי להכיר בזוגיות כמערכת היחסים החשובה לנו ביותר ומכך לתת לה תשומת לב ומקום גבוה בסולם העדיפויות שלנו. כדאי לפנות זמן ומקום למה שאנחנו אוהבים לעשות ביחד, לפנות את עצמינו  – אלינו כזוג, ולא רק כנושאי תפקידים במערכת משפחתית. בואו נודה באמת שקיומה של המשפחה תלוי דבר ראשון בקיום שלנו כזוג. אם נדע להביא את המיטב שלנו אל היחסים ולא רק את השאריות של הפניות והכוחות שלנו אחרי שנתנו מקום לכל שאר הדברים שבחיינו, נשמר את החיות שיש ביחסים ונמלא אותם בתשוקה ושמחה.

במקרים מסוימים בהם המערכת הזוגית מלווה בקונפליקטים, בתסכול ובמשקעי עבר שבני הזוג מתקשים לפתור באמצעות תקשורת עצמאית, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי, ליווי וייעוץ זוגי בצפון. גם תחת מגבלות טכניות ומגבלות זמן ניתן לקבל מענה, באמצעות ייעוץ זוגי אונליין- תוך הקדשת הזמן נטו לשיח ולפתרון אתגרי התקשורת ואי ההסכמות.

כשיש לנו ציפיות

כשיש לנו ציפיות מבני הזוג שלנו יש סיכוי שנפגוש הרבה אכזבות, במיוחד אם לא תקשרנו אותן. כשאנחנו מעמיסים ציפיות על ראשו של בן/בת הזוג, האכזבות יובילו להאשמות ומשם למריבות ותסכולים.

נקודת המוצא החדשה שכדאי לאמץ היא כזאת שאומרת דבר ראשון שבני הזוג שלנו לא "חייבים לנו". שהם באמת נמצאים אתנו מתוך רצון לתת ואם הם "מפספסים" בלתת לנו את מה שאנחנו רוצים בצורה מדויקת זה לא מתוך רצון לגרוע מאתנו משהו או לעשות לנו רע. אם יש לנו רצונות או בקשות כדאי שנלמד להביע אותן ולא לצפות שהצד השני כבר "ידע לבד" מה אנחנו צריכים ורוצים.

במקום לצפות מבני הזוג שלנו, נצפה מעצמינו להיות הגרסה הכי טובה של עצמינו שתאפשר לנו איכות יותר טובה של יחסים.

פרק ב'בזוגיות – זה עובד קצת אחרת

אל הזוגיות בפרק ב' מגיעים בני הזוג בוגרים יותר, בשלים יותר, מודעים יותר וטעונים הרבה יותר. מלבד המטענים הרגשיים והאישיים המגיעים כתוצאה מכישלון המערכת הזוגית הקודמת, אל הפרק השני מגיעים רבים עם ילדים שמהווים חלק מן החבילה, רעשי רקע מצד הגרוש/ה ואתגרי רכוש ופיננסיים.

על מנת שלא ליפול לתהומות אי ההבנה, ההכלה והתסכול, מומלץ כבר בשלבים ההתחלתיים של הקשר לבצע תיאום ציפיות ותקשורת בנוגע למגוון תחומים שעשויים להוליד קונפליקטים בניהם: גבולות אל מול ילדי בן/בת הזוג, התנהלות פיננסית, המקום המקובל לקשרים קודמים (שמטבע הדברים לא ניתן לנתק לחלוטין כאשר ישנם ילדים משותפים.

אורית צוקר היא מטפלת זוגית מובילה בתחומה, שמאחוריה סיפורי הצלחה רבים, בהם סייעה לזוגות בכל שלבי החיים, לעשות שינוי מחשבתי ולהפוך את הזוגיות ממקום מאתגר ושואב אנרגיות, למקום בטוח ומעצים. אורית פועלת במספר רב של שיטות טיפוליות, בהתאמה מלאה לצרכי מטופליה ובשילוב בין כלים שימים ומוכחים מכל שיטות הטיפול.

הכתבה באדיבות אורית צוקר ייעוץ זוגי מקצועי

לאתר >> https://www.orit-zucker.co.il/

טלפון: 052-2845474

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here