פיילוט התחדשות עירונית
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק הינה אחת הרשויות הראשונות במדינה בהן יבוצע פיילוט 'התחדשות עירונית'. הפיילוט יתבצע ברחוב העצמאות ובעתיד יקודמו עבודות בשני מתחמים נוספים ברחבי העיר.

בשעה טובה ומוצלחת אושר הפיילוט הראשון של "התחדשות עירונית" במגדל העמק. כזכור, לפני פחות משנה חתמה העירייה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט על "הסכם גג" לבניית 6,000 יחידות דיור ומובסדות ציבור בשכונות החדשות "מצפה העמק" ו"קריית בגין" בהשקעה של כמיליארד שקלים.

כבר במהלך הטקס הצהיר ראש העיר אלי ברדה על חשיבות אישור פרויקט "התחדשות עירונית", במרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות, כדי למנוע היווצרות של שתי ערים בתוך עיר אחת- אחת חדשה ואחת ישנה. מאז התקיימו שרשרת פגישות בין הנהלת העירייה והגורמים המקצועיים שאמורים לקדם את הנושא ובראשם וועדת הפנים בכנסת, יו"ר מטה הדיור הקודם אביגדור יצחקי ומחליפו זאב ביילסקי ויו"ר הרשות "להתחדשות עירונית" חיים אביטן כדי להכריז על מגדל העמק כעיר פיילוט לתכנית.

במהלך הפגישות הוצגו בין היתר האלטרנטיבות השונות במגדל העמק ולבסוף הוחלט כי הפיילוט יתבצע במתחם הבניינים 58, 60, 62 ברחוב העצמאות. יש לציין כי הבקשות של הרשות לפיילוט במתחמים "רמת יזרעאל" ו-"דרך העמק" יטופלו לאחר מתחם "העצמאות".

השבוע, לאחר שהתקבל האישור הראשוני, עודכנו בעירייה כי יועבר תקציב ראשוני כמקדמה על סך של כמיליון שקלים לביצוע תכנון מפורט לפרויקט ולהעסקת פרויקטור התחדשות עירונית מטעם הרשות. מעיריית מגדל העמק מסרו כי "התחדשות עירונית" היא תכנית חשובה שעושה צדק חברתי וצדק עם תושבי העיר הגרים בשכונות הוותיקות.

פיילוט התחדשות עירונית
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here