צילום: דוברות המועצה

בישיבה שקיים מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק, בהשתתפות נציגי רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים הוחלט על תכנון חידושו של מעיין סג'רה והפיכתו לשכיית חמדה משמעותית בבילוי וביקור בגליל התחתון. ד"ר אסתי ינקלביץ, תושבת סג'רה, מהפעילות המובילות לחידוש ושיקום המעיין: "במשך שלושים שנה אני שומעת הבטחות ודיבורים התחושה היא שכיום יש אוזן קשבת במועצה, יחד עם זאת אני מתריעה כי המבנה ההיסטורי הזה לא יחזיק מעמד עוד חורף ואם חלילה הוא יתמוטט אף אחד כבר לא יפעל לשקם אותו."
מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק פועל בחודשים האחרונים לשיקומו של בית המעיין, המוכר כמעיין סג'רה, אתר בן למעלה מאלפיים שנה הנמצא בסמוך לישוב אילנייה.

צילום: דוברות המועצה

כאמור שיק מוביל את ההכנות לשיקום המעיין, צוות של עובדי אגף איכות הסביבה במועצה ביצע פעילות גינון, ומהנדס המועצה בחן את עמידות המבנה בו מצוי המעיין והתריע על סכנת התמוטטות. "המעיין בסג'רה הוא נכס מורשת בעל היסטוריה משמעותית וחשובה ביותר. אנחנו פועלים לרתימת כל הגופים הרלוונטיים כדי לפעול להציב את מעיין סג'רה במקום הראוי לו. נדמה כי אין עיתוי מתאים יותר במלאת מאה ועשרים שנים לסג'רה. ראש המועצה ניצן פלג ואני רתמנו לכך גם את השר זאב אלקין, שר המורשת ונמשיך לפעול כדי לקדם אץ שימורו ופיתוחו. אני שמח על האכפתיות, המעורבות והרצון להוביל לשיקום וחידוש המעיין לו שותפים רבים ובראשם ד"ר אסתי ינקלביץ מאילנייה," אומר שיק.
ההיסטוריונית המוערכת, תושבת אילנייה, ד"ר אסתי ינקלביץ שבעת אכזבות והבטחות התובעת מעשים ולא עוד דיבורים אומרת: "לשמחתי מצאתי אוזן קשבת במועצה, אני מאוד מקווה שאחרי שלושים שנים, סוף סוף המעיין ישוקם. המעיין המדובר הוא מעיין אשר בנייתו מיוחסת לשלהי תקופת הבית השני, סביב המעיין היה ככל הנראה בית כנסת של היישוב היהודי שהיה במקום.
לצערי הרב המבנה כיום הינו על כרעי תרנגולת, זהו מבנה בן אלפיים שנה ואני בטוחה כי אם לא ישוקם מבנה המעיין לא יעמוד בחורף נוסף וחלילה יקרוס, או אז אף אחד כבר לא ירצה לשקם אותו.
כהיסטוריונית פניתי לגורמים רבים ובהם הארכיאולוג ד"ר אריק גולד ולאחרונה גם פרופ' מוטי אביעם כדי להציל את קריסת מבנה המעיין. במשך שלושים שנה אני שומעת הבטחות ודיבורים התחושה היא שכיום יש אוזן קשבת במועצה, יחד עם זאת אני מתריעה כי המבנה ההיסטורי הזה לא יחזיק מעמד עוד חורף ואם חלילה הוא יתמוטט אף אחד כבר לא יפעל לשקם אותו."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here