קרדיט pixabay

ביטוח בריאות פרטי – השיקולים החשובים בתהליך הבחירה

במדינת ישראל נוצר בלבול מסוים שנובע עקב חובת הביטוח הבריאותי שחלה עלינו דרך קופות החולים, וזאת לצד התפתחות ענף הביטוחים הפרטיים שנועדו לצרכי השלמה. ואכן, ביטוחי קופות החולים אינם מכסים את כל המקרים המצערים שעלולים לקרות לנו במהלך החיים, כך שרכישת פוליסת ביטוח בריאות פרטית הינה חיונית ביותר. בשורות הקרובות נמנה את השיקולים החשובים בבחירת פוליסה שכזאת, כך שתוכלו להיות מכוסים בצורה מלאה.

מדוע לא כדאי לכם להסתפק בביטוח הבריאות של קופת החולים?

אם חשבתם להסתפק אך ורק בביטוח הבריאות של קופת החולים שלכם, חישבו שנית. כל כך הרבה דברים עשויים להשתבש במהלך החיים ואסור לכם בשום אופן להיתפס לא מוכנים מבחינה ביטוחית. מחלות שונות יכולות לפגוע בכם וגם מקרים לא נעימים יכולים להתרחש במהלך העבודה או שעות הפנאי שלכם. למשל, נניח שאתה מנהל עבודה ונפצעת באתר הבנייה, או שמא אתה עובד על מכונה ונפצעת במהלך הטיפול בה, או שאולי נפלת במשרד או התפתחה אצלך מחלת מקצוע עקב חשיפה ממושכת למפגע רעש. 

בכל המקרים הללו ועוד רבים אחרים, אתם חייבים לדעת שיש מאחוריכם גב ביטוחי שיכסה אתכם בכל צרה שלא תבוא. מאחר וביטוח קופות החולים אינו כולל את כל האפשרויות בהתאמה אישית למבוטח אלא רק כיסוי כללי, אין מנוס מלבד רכישת ביטוח נוסף באופן פרטי.

ביטוח בריאות פרטי – הקריטריונים החשובים

ישנם מספר קריטריונים חשובים שיש להתייחס אליהם כשרוצים לבחור ביטוח בריאות פרטי דרך חברה מסויימת:

  • התאמה אישית – חשוב מאוד להתקשר עם חברת ביטוח שמציעה מסלולי ביטוחים שמתאימים באופן מושלם לסוג העיסוק שלכם ורמת הסיכון בו, לאופי הפעילות שלכם מחוץ לשעות העבודה ואורח החיים שלכם. היתרון בביטוח פרטי הוא הגמישות להתאמה אישית וזה בדיוק מה שאתם צריכים לנצל.
  • שיפור משמעותי של יכולות הכיסוי – ביטוח בריאות איכותי אמור לתת לכם כיסוי גם עבור ניתוחים פרטיים בחו"ל או אפשרות מימון של תרופות שאינן בסל התרופות עד לתקרת מימון גבוהה במיוחד. הוא גם אמור לאפשר לכם קבלת פיצוי במידה ותקבלו טיפול רפואי שמכוסה בפוליסה על ידי קופות החולים.
  • הרחבות ותוספות – ישנם ביטוחים נוספים ממשפחת ביטוחי הבריאות שיכולים לעניין אתכם. ביטוחים אלו כוללים את הרחבת הביטוח הסיעודי לפרק זמן ארוך יותר ממה שניתן על ידי קופות החולים, כמו גם ביטוח תאונות אישיות למקרה של פציעה או מוות כתוצאה מתאונה בבית או בעבודה.

גם המחיר קובע

המחיר של הביטוח, קרי, הפרמיה החודשית, אף הוא פקטור שכדאי מאוד לקחת בחשבון. המחיר משקף את כל אפשרויות הכיסוי והוא עשוי להתייקר עם הגיל. שימו לב מהו צפי ההתייקרות של הפוליסה עם השנים ובצעו החלטה מושכלת בהתאם. ניתן ומומלץ להסתייע ב- "מחשבון תעריפי ביטוח בריאות, של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון" על מנת להשוות בין העלות של הביטוחים שונים. חשוב גם כי תוודאו שבמקרה ותרצו לעבור מחברת ביטוח אחת לשנייה, הדבר יתאפשר לכם ללא בעיה ושאין התחייבות מראש בעניין זה. 

איכות השירות – עוד קריטריון חשוב

על מדד השירות בביטוח בריאות כבר שמעתם? זהו מדד שמחושב על ידי המדינה, שבוחנת קריטריונים חשובים שהציגו חברות הביטוח השונות בביטוחי הבריאות שלהן. הקריטריונים כוללים אלמנטים כגון מהירות הטיפול בתביעות, תלונות הציבור, זמן מענה טלפוני ואפשרויות מקוונות ליצירת קשר והגשת מסמכים. הציון שניתן לחברת הביטוח שמעניינת אתכם יכול לסייע לכם להחליט האם להתקשר איתה או עם חברה אחרת ותוכלו לגלות אותו באתר מדד השירות של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here