איך לבחור מזגן לדירה? - כל מה שצריך לקחת בחשבון
מקור freepik

החורף כבר כאן, ואיתו הגשמים המרובים והקור החודר לעצמות. בתקופה זו של השנה, נדמה לא פעם שהמזגן הביתי הוא חברנו הטוב ביותר. בניגוד לצורות אחרות של חימום ביתי, המזגן הוא חזק יותר, יעיל יותר וגם בטוח יותר לשימוש. בניגוד לתנורים מסוגים שונים, הפעלת מזגן אינה כרוכה כמעט בסכנה של שריפה. לעומת זאת, השימוש בתנורי ספירלה, רדיאטורים או מפזרי חום כרוך ברמת סיכון גבוהה בהרבה. 

מכיוון שמזגן הוא פתרון החימום הטב ביותר, חשוב לבחור מזגן חדש לדירה בצורה חכמה ומושכלת. מדובר בפריט ביתי שאנו מחדשים רק כל כמה שנים, ולכן הבחירה צריכה להיות טובה ומתאימה לחללים שאותם נרצה לחמם או לקרר. בחירה לא נכונה של מזגן יכולה להוביל לכך שלא נקבל את רמת החימום שנזדקק לה בפועל. אם נקנה מזגן קטן מדי או חלש מדי, או כזה שאינו מתאים למבנה הדירה שלנו, לא נהנה מהשליטה המלאה באקלים הדירה, כפי שאנו מצפים כאשר אנו רוכשים מזגן חדש.   

סוגי מזגנים הקיימים בשוק

באופן כללי, המזגנים בשוק מתחלקים לכמה סוגים עיקריים. הסוגים שונים זה מזה במיקום של המזגן בחלל וכן בטכנולוגיה שבה נעשה שימוש. שלושת הסוגים המרכזיים הם מזגן עילי, מזגן רצפתי ומזגן מיני-מרכזי. המזגן העילי הוא המזגן הנפוץ ביותר בבתים בישראל. הוא ממוקם בחלק העליון של אחד מקירות החדר, וכיוון האוויר שיוצא ממנו הוא כלפי מטה. 

מזגן רצפתי, לעומת זאת, ממוקם בחלק התחתון של הקיר, ומזרים אוויר בכיוון מעלה. השימוש במזגנים רצפתיים הוא קטן מאוד כיום, וכבר כמעט לא ניתן למצוא דגמים כאלה שמיועדים לשוק הפרטי. ישנה גם מערכת מיזוג מיני מרכזית, המיועדת לחימום או לקירור של מספר חדרים במקביל. האוויר מוזרם ברחבי הבית בתוך צינורות ייעודיים, כך שכל הבית נהנה מאקלים ממוזג על ידי המזגן. 

התאמה למבנה הדירה שלכם

כדי להחליט על המזגן שאותו תרצו לקנות לדירה שלכם, יש להתאים את הבחירה למבנה הדירה הספציפי שלכם. ראשית, אתם צריכים להחליט כמה חללים בבית תרצו למזג. אם המזגן יהיה מיועד לסלון בלבד או לאחד מחדרי השינה, יש לבחור סוג מזגן בהתאם. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים במזגן שישלוט בטמפרטורה של כל חלקי הדירה, יהיה צורך במערכת מרכזית כלשהי. 

בנוסף לכך, גודל הדירה וגודל החדרים יקבעו את עוצמת המזגן שתרצו לקנות. עוצמת מזגנים נמדדת בכוחות סוס, וקיימים בשוק מזגנים רבים בעלי עוצמות שונות. גם כמות פריטי הריהוט, החפצים השונים ומספר האנשים הנמצא בדרך כלל בחדר יכולה להשפיע על בחירת עוצמת המזגן הנדרשת. אפילו איכות הבנייה של הבית, רמת הבידוד של הקירות והכיוון של הקירות יכולים להשפיע על אופי המזגן שיהיה המתאים ביותר עבורכם. 

צריכה אנרגטית ותכונות נוספות

בנוסף לעוצמה של המזגן, כדאי לבצע את הבחירה במערכת מיזוג האוויר בהתאם לתכונות הנוספות שהיא מציעה. קיימים כיום בשוק מזגנים מתקדמים מאוד, הכוללים תכונות כמו חיבור לאינטרנט האלחוטי של הבית ושליטה מרחוק באמצעות אפליקציה לטלפון החכם. בנוסף לכך, למזגנים שונים יש רמת צריכה אנרגטית שונה. זה אומר שישנם מזגנים בזבזניים יותר בצריכת האנרגיה שלהם, לעומת מזגנים חסכוניים שההפעלה הממושכת שלהם בחורף תכאב פחות בכיס. ככל שהמזגן שתבחרו יהיה בעל דירוג צריכת אנרגיה גבוה יותר (הדירוג המקובל הוא מדד בין A ל-G, כאשר A הוא הציון הטוב ביותר), תוכלו לחסוך מאות שקלים מדי שנה.

את כל הנתונים האלה יש לשקלל בזמן בחירת המזגן, כך שתבחרו במזגן שיהיה מתאים לדירה שלכם ויוכל להעניק לבית שלכם את הטמפרטורה המושלמת שבה תרצו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here