קרדיט: Freepik

לפני שנבחן את השאלה איך מוציאים דרכון פולני ומי זכאי לדרכון כזה, חשוב להכיר את המבנה הייחודי שאליו משתייכת פולין, ולמעשה הופך את הדרכון הפולני לכל כך אטרקטיבי.

בשנת 2004 הצטרפה פולין כחברה מן המניין לאיחוד האירופי, לצד 26 מדינות נוספות באירופה, ובכל העניקה לאזרחיה את מעמד אזרחי האיחוד האירופי, על כל יתרונותיו.

דרכון פולני הוא למעשה נגזרת של אזרחות פולנית, אשר לצד הזכויות במדינת המוצא, מעניקה גם מגוון זכויות בכלל מדינות האיחוד האירופי, בניהן השכלה אקדמית ללא עלות או בסבסוד משמעותי, אפשרויות תעסוקה, מגורים, חופש עיסוק, ניידות והטבת רבות נוספות.

איך מוציאים דרכון פולני

הוצאת דרכון פולני מתבצעת בהליך בירוקרטי מורכב, המצריך הגשת בקשה רשמית לרשויות פולין, לצד הצגת אסמכתאות וחובת הוכחה לשורשים משפחתיים מזכים בהתאם לנסיבות העזיבה של אזרחי פולין בעבר, וכן הוכחת הקשר המשפחתי לאותם שורשים לצורך מימוש הזכות לרשת את זכאותם.

בבחינת התהליך איך להוציא דרכון פולני, חשוב להכיר את הנהלים והתקנות שקבעה פולין, ולבחון האם הסטטוס וההיסטוריה המשפחתית, מספקים את הזכאות האמורה על פי הללו.

חוק האזרחות הפולנית איך מוציאים דרכון פולני ומי זכאי לכך

חוק האזרחות הפולנית מקנה אזרחות פולנית וכנגזרת לזאת גם דרכון פולני עבור מבקשי אזרחות אשר עומדים בתנאים הבאים:

  • צאצא לאזרח פולני אשר נולד בפולין בין שתי מלחמות העולם- לעניין זה הזכאות תינתן גם למי שנולד בין גבולות המדינות שסופחו לפולין בשנים הללו, דוגמת אוקראינה, בלארוס.
  • צאצא לאזרח פולין אשר אזרחותו השתמרה ולא אבדה בשל שינויים בחוק הפולני.
  • צאצא לאזרח פולין אשר לא וויתר על אזרחותו מרצונו.
  • מבקש אזרחות אשר שנת לידתו עולה על שנת 1951 יהיה זכאי למימוש האזרחות הפולנית רק במידה ואבו נולד בפולין.
  • מבקש אזרחות אשר שנת לידתו היא 1951 ולאחריה, יהיה זכאי למימוש האזרחות גם כנגד זכאות אמו- אם ילידת פולין.
  • גברים אזרחי פולין שעלו לישראל לפני שנת 1951 ושירתו בצה"ל, לא יהיו זכאים למימוש האזרחות, להם או לצאצאיהם.
  • צאצאים לנשים אשר עלו מפולין לפני שנת 1951 לא יהיו זכאים למימוש האזרחות.
  • ויתור על אזרחות פולנית כתוצאה ממגורים במדינה קומוניסטית, ייחשב כוויתור שאינו מרצון ויאפשר את מימוש האזרחות על פי דין צדק.
  • כתבי ויתור מרצון על אזרחות כחלק מדרישות העלייה לארץ ישראל ייחשבו כוויתור, וגורם מונע זכאות למימוש והשבת אזרחות פולנית.

איך מוציאים דרכון פולני לזכאים בפועל

מי שמוצא עצמו כעומד בתנאי הזכאות מכורח ההיסטוריה המשפחתית, יוכל למצוא בנקל הנחיות איך להוציא דרכון פולני ברשת, אולם חשוב לדעת כי מדובר בתהליך הוכחה מורכב אל מול מדינה קפדנית ומחמירה. מומלץ לנהל את ההליך כולו בליווי מקצועי, באמצעות תהליך חקר ואיסוף מסמכים, הגשת בקשה רשמית והתנהלות מקצועי אל מול הגורמים המתאימים ברשויות פולין- למיצוי הזכויות המלא ולסיכויי הצלחה גבוהים.

מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.schindel.co.il/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here