credit: canva.com

פתיחת תיק גירושין

תהליך גירושין בין בני זוג הפך בשנים האחרונות לאחד ההליכים המשפטיים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם המערבי. במדינת ישראל, הליך הגירושין מתחיל בשלב פתיחת תיק גירושין ברבנות, או בבית דין דתי אחר לבני דתות אחרות. יש להדגיש כי קיים שלב מקדמי להגשת תביעת גירושין והוא נקרא- בקשה ליישוב סכסוך.

קיימת אפשרות לפתוח בתביעות הכרוכות בגירושין, כמו תביעות לחלוקת רכוש, משמורת ומזונות, גם בבית משפט לענייני משפחה. עם זאת, תביעת הגירושין עצמה ו"טקס הגירושין" עצמו חייב להיערך בבית דין רבני או דתי אחר. פתיחת תיק הגירושין הינו למעשה השלב הראשון בתהליך הגירושין, אליו מצטרפים מספר הליכים נוספים כגון תביעות רכוש משמורת ומזונות.

תהליך פתיחת התיק יכול להיות מעט מסורבל ומסובך, לכן מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לדיני גירושין ומשפחה בכדי להקל על התהליך כמה שאפשר.

פתיחת תיק גירושין – מה כולל התהליך?

לרוב, ניתן לחלק פתיחת תיק גירושין לשני סוגים: גירושין בהסכמה ותביעת גירושין. כאשר מדובר בגירושין בהסכמה, לרוב יצורף הסכם גירושין בין שני בני הזוג שמסדיר את ענייני חלוקת הרכוש בין בני הזוג, משמורת על הילדים והסכמים נוספים. מצד שני, תביעת גירושין מתייחסת למצב בו רק אחד מבני הזוג מעוניין בגירושין.

בתהליך זה, הצד המעוניין להתגרש מגיש תביעה לגירושין לבית הדין הרבני באזור המגורים שלו או שלה, בתוספת העילה לגירושין ופרטים נוספים. אם לאחר הניסיונות של בית הדין הרבני להגיע לפשרה או גישור בין בני הזוג עדיין יש רצון של אחד הצדדים להתגרש, בית הדין הרבני יכול לדרוש מהצד השני להסכים לגירושין.

חשוב לדעת – תביעת גירושין עצמה לעולם תתנהל בפני ביה"ד הרבני, אולם לגבי יתר התביעות הכרוכות בהליך הגירושין כמו חלוקת רכוש משמורת ומזונות קיימת זכות בחירה לצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך ראשון, להגישן לבית הדין או לבית המשפט לענייני משפחה עפ"י שיקול דעתו ורצונו.

איך נהפוך את הליך הגירושין לכמה שיותר קל?

ההחלטה על גירושין אינה החלטה פשוטה, ולעיתים רבות מלווה במשקעים בין בני הזוג המתגרשים שיכולים להעיב גם על חייהם וגם על חיי הילדים. עם זאת, תהליך הגירושין אינו חייב להיות כל כך מסובך וקשה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הקשיים הכרוכים בכך היא לפנות לעורך דין גירושין מקצועי ומיומן, שידע בדיוק כיצד להתנהל מול בני הזוג ולהקשיב לצרכים ולטענות שלהם בצורה המיטבית. לייעוץ והכוונה פנו אל עו"ד נתנאל ירימי המוביל בתחומו, ובעל ידע וניסיון נרחב, אשר יעניק לכם שירות אדיב ומקצועי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here