193

בשנים האחרונות עבירות השוחד, המרמה והפרת האמונים כיכבו בכותרות רבות, בעיקר לנוכח המשפט של בנימין נתניהו. ראש הממשלה לשעבר הוא כמובן לא היחיד שנאשם בעבירות צווארון לבן. רשויות האכיפה משקיעות משאבים רבים במיגור שחיתות שלטונית, וגם בטיפול בעבירות אלה במגזר הפרטי – בגלל הסכנה למדינה. בהתאם מומלץ לכל מי שחשוד בעבירות צווארון לבן להיעזר במשרד עורכי דין שזהו תחום המומחיות שלו.

ייעוץ עוד בטרם חקירה

דרך אחת שבה עו"ד מיומן מסייע לחשודים בעבירות צווארון לבן היא ייעוץ לפני חקירה. חשוב לזכור שעבור רוב החשודים במתן שוחד, קבלת שוחד, מרמה או הפרת אמונים, חקירה במשטרה היא חוויה שהם אינם מנוסים בה. כתוצאה מכך הם עלולים לבצע טעויות שיסבכו אותם. ייעוץ מעורך דין הוא קודם כל זריקת הרגעה, ולאחר מכן בסיס להתנהלות מושכלת מול החוקרים.

מניעת מעצר

דרך נוספת שבה עורך דין מסייע למי שנחשד במתן שוחד, קבלת שוחד וכו' היא מניעת הוצאת צו מעצר. אם חקירה היא חוויה קשוחה, מעצר מטלטל עוד יותר אנשים בעמדות בכירות שפתאום מוצאים עצמם זרוקים בתא קטן ומעופש, בלי תנאים בסיסיים. עורך דין מיומן יטיל ספק בנחיצות המעצר, יציע חלופות כגון מעצר בית ויציג נסיבות אישיות שיטו את הכף לטובת הלקוח.

סגירת התיק ללא הגשת כתב אישום

סגירת תיק פלילי היא אתגר מורכב, אבל עורך דין פלילי מיומן ומומחה לעבירות צווארון לבן יתמודד איתו בהצלחה. העילות האפשריות לסגירת תיק הן היעדר אשמה, חוסר עניין לציבור והיעדר ראיות. בחלק מהמקרים ישנה חשיבות גם לעילת סגירת התיק, מפני שהראשונה מונעת רישום משטרתי (בעוד השתיים האחרות כן מובילות לרישום כזה שמהווה כתם על הרקורד של האדם).

ייצוג בבית משפט

במקרים שבהם מוגש כתב אישום ישנה חשיבות רבה במיוחד לבחירת משרד עורכי דין צווארון לבן שמתאפיין הן בבקיאות מקצועית, הן בניסיון רב והן ביכולת למצוא מענה משפטי אפקטיבי לכל סוגיה. משרד עוה"ד מנשה-רון מאפשר סימון V על שלושת המרכיבים החיוניים של ייצוג נאשמים בבית המשפט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here