אכילה לא אמורה להפריע - אנו לא ניתן לה

עוד לפני הקורונה, העולם שלנו היה מאופיין במגפות אחרות שהרסו כל חלקה טובה בליבם של גברים ונשים בכל רחבי העולם. אחת המגפות הללו, היא הפרעות האכילה על כל גווניהן וסוגיהן. בין אם מדובר באנורקסיה, בולמיה ושאר הפרעות נוראיות, אלו השפיעו ומשפיעות עד היום על אורח החיים, על דפוס החשיבה, על הדברים הפשוטים בחיים. על כן, טיפול בהפרעות אכילה חייב להיות מלווה ברגישות והכלה מלאה, כשכל אדם מגיע עם משקעים משלו וצרכים משלו. במרכז וילה מטריקס לגמילה וטיפול בהפרעות נפשיות, מציעים תוכניות טיפול מתקדמות המותאמות כל אחת לצרכי המטופל באופן אינדיבידואלי. מכיוון שלכל אדם צרכים משלו וטריגרים אישיים, יש לנתח אותם ולמצוא את הדרך המתאימה לאדם כדי לנטרל אותם.

טיפול בהפרעת האכילה להנחלת איכות חיים גבוהה

הרי בני אדם לא יכולים להתקיים בלי אוכל. הוא הדלק של בני האדם שמהווה מקור לתזונה, צמיחה, גדילה. בלעדיו אי אפשר להתקיים. העניין הוא שאנחנו חיים בעולם שמציב סטנדרטים לא הגיוניים, שמחלחלים עמוק אל נבכי נפשם של גברים ונשים בכל העולם, וגורמים להם להתעסק באוכל שלא ממקום בריא של תזונה, אלא ממקום של נראות חיצונית, מה שדורש המון הקרבה והלקאה עצמית. מטרתו של הטיפול לשלוט על התחושות השליליות הללו, להפוך את האוכל מאויב לחבר, לסייע לאדם להבין שוב שאוכל הוא לא מטרה ולא אמצעי, הוא פשוט חלק בלתי נפרד מהחיים ובלעדיו אי אפשר להתקיים.

סממן להתמכרות לכל דבר

הטיפול מתבסס על ההנחה שהפרעות האכילה מהוות סממן להתמכרות כללית, שהרי זה לא מושא ההתמכרות שמשנה, אלא ההתמכרות עצמה. באותה מידה, ההתמכרות לדיאטות וההתעסקות באוכל הייתה יכולה להתחלף בסמים, אלכוהול ועוד. על כן, המטרה של המומחים של וילה מטריקס היא למצוא את מקור ההתמכרות ולמצוא לו תחליף חיובי יותר. לסייע לכל מטופל ומטופלת לבנות אורח חיים מאוזן שבו אוכל הוא חבר ולא אויב, ללא תחושות קשות ושליליות, ללא ביקורת עצמית, ללא אובססיביות לאלמנט שבלעדיו בני האדם לא היו יכולים להתקיים כלל.

טיפול בהפרעות אכילה

יש שיקראו לה המגיפה האמיתית של המאה ה-21, ובצדק. זוהי הפרעת האכילה והיא מגיעה במגוון רחב של צורות ואופנים, תוקפת כל כך הרבה נשים וגברים – הרבה יותר ממה שנדמה. לא כולם מגיעים למצב שבו הם צריכים ממש טיפול בהפרעות האכילה באופן צמוד ושוטף, אך הקשר השלילי לאוכל קיים בקרב אחוז גבוה מאוד מאוכלוסיית העולם כולו. זאת, בשל סטנדרטים בלתי אפשריים שהוצבו עם השנים, והחדירו למחשבה קשרים שליליים בין בני האדם והאוכל. עבור נתח לא מבוטל מהאוכלוסייה, מדובר באובססיה של ממש שהיא מקור הפרעות האכילה, מה שמוביל לצורך באשפוז של ממש, נטילת תרופות, ליווי נפשי. כאן נכנסים לתמונה המקצוענים של וילה מטריקס, שמלווים מזה שנים מטופלים ומטופלות שמתמודדים עם אובססיה וחרדה, לאחד האלמנטים הבסיסיים ביותר בחייו של אדם.

מהי מטרתו של הטיפול?

ראשית, חשוב להבין שהפרעת אכילה נכונה לשני צדדי המטבע – הן הצד שבו נמנעים מאוכל בכל מחיר ומפחדים ממנו, והצד שבו אוכלים בכל מחיר בכדי לענות על צורך. בכל אחד מהמקרים מדובר באובססיה מסוכנת שעלולה לפגוע בבריאותו של האדם. לכן, טיפול בהפרעות אכילה ניתן קודם כל בכדי להשיב את המטופל למשקל תקין, בהתבסס על נתונים כמו גיל, גנטיקה, מין ועוד. במקביל לייצוב הגופני, יש ללוות את המטופל מבחינה נפשית ולנתק את הקשר השלילי לאכילה, להפוך אותו לבריא ומאוזן. בסופו של תהליך ההחלמה המטופל חוזר למשקל תקין, ויוצא לאוויר העולם בידיעה שאוכל הוא חבר ולא אויב, הוא לא מכשול אלא דלק – לחיים, לנשימה, לפעולה.

 טיפול מותאם אישית הוא הפתרון

מדובר בסיטואציה כל כך רגישה ועדינה, על כן גם הטיפול חייב להיות בהתאם. אין ספק, מדובר בטיפול המחייב אוזן קשבת, סבלנות והכלה ואת כל אלו ניתן למצוא אצל וילה מטריקס – אחד ממרכזי הגמילה המובילים בישראל, בעל שם ברמה בינלאומית ושורה של הצלחות. עם צוות מקצועי שמכיר היטב את ההפרעה, ניתן יהיה להתאים לכל מטופלת ומטופלת את הטיפול המדויק שיוביל להצלחה, הרחק מהמחשבות השליליות, הכאבים ורגשות האשם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here