אלימות כלפי נשים, זה הסיפור של כולנו.

שחקים עפולה מצטרפים למאבק הארצי בנושא אלימות כלפי נשים ומובילים חודש של הרצאות ומפגשים בנושא.

אלימות במשפחה בכלל ואלימות כלפי נשים בפרט, מתבצעים מדי יום. לאורך התקופה האחרונה אנו נחשפים יותר ויותר אודות מקרים חמורים של אלימות במשפחה ורצח נשים על ידי בני זוגן.

לאור העלייה במספר מקרי האלימות כלפי נשים לאחרונה, רשת המתנסים שחקים יחד עם עיריית עפולה בשיתוף 'כללית' ותוכנית עמיתים, עורכים סדרת הרצאות להעלאת המודעות לנושא הארצי החשוב, בהתאם להנחיות.

את סדרת המפגשים פותחת לילי בן עמי, אחותה הגדולה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה, ומייסדת את פורום מיכל סלה. בהרצאתה " משתפות. לא שותקות" משתפת את סיפורה של מיכל, מדגישה את תמרורי האזהרה בזוגיות אשר כרוכה בקנאות אובססיבית ומגישה גישה חדשנית לניבוי אלימות באמצעות כלים טכנולוגים בדומה ללוחמה בטרור. בנוסף, תתקיים הדרכת הורים על זוגיות ויחסים במשפחה בצל הקורונה שתועבר על ידי עינת מאור מדריכת אדלר ותדבר על ניהול קונפליקטים ומשברים במשפחה. יתר על כן, תתקיים הרצאה 'לפרוץ את הגבולות' בהובלת יסמין סידו. יסמין השתתפה בתוכנית 'אבודים', ומשתפת  על המאבק שניהלה לאורך חייה כילדה שנולדה למציאות של פגיעות מיניות, פיזיות ונפשיות, ואיך ניתן לצאת ממעגל האלימות ולחיות חיים נורמטיביים.

"מתוקף תפקידנו לדבר על הנושאים הללו מדי יום" אומרת אמילי זיידל מנהלת הקהילה בשחקים עפולה, "מספר מקרי האלימות כלפי נשים הולך וגדל ועלינו לעשות ככל שביכולתנו למגר את התופעה הזו. אנו נמשיך ביחד עם השותפים להוביל פרויקטים בנושא ולהדגיש לכל מי שחווה אלימות במשפחה תשתפו, אל תשתקו, אתן לא לבד".

אלימות כלפי נשים, זה הסיפור של כולנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here