אלעד שושן קלושינר: אימוץ ניצולי שואה - מה זה אומר ומדוע זה חשוב?
קרדיט: אלעד שושן קלושינר על אימוץ ניצולי שואה (pixabay)

 מתנדב פעיל למען ניצולי שואה, אלעד שושן קלושינר, ממליץ לכולכם לאמץ ניצולי שואה: "אני מאמץ ניצולת שואה כבר שנים רבות, זה סיפוק אדיר ויש לזה חשיבות גדולה".

מה זה אימוץ ניצול שואה? למה חשוב להשקיע בחיי החברה של ניצולי השואה? ואיך אתם יכולים להתנדב?

אלעד שושן קלושינר מסביר על אימוץ ניצולי שואה

לא טוב היות האדם לבדו, ניצולי שואה מקבלים סיוע כספי, הנחות והטבות שונות מהמדינה ועל כך יש ביקורת רחבה אודות העדר סיוע מספק המאפשר חיים בכבוד.

אך גם אם הסיוע הכספי והחומרי מהמדינה והעמותות היה מספק, ניצולי השואה אינם זקוקים רק לכסף ומוצרים אלא גם לכתף תומכת וחיי חברה, עם מגפת הקורונה החשיבות הקריטית להפגת בדידותם של ניצולי השואה והגיל השלישי עלו שוב לכותרות והצורך החברתי הפך בולט הרבה יותר מבעבר.

מתנדב פעיל למען ניצולי שואה ומאמץ ניצולת שואה כבר כמעט עשור וחצי, אלעד שושן קלושינר, מספר על החשיבות שבאימוץ ניצולי שואה: "אני מאמץ ניצולת שואה באהבה אדירה, התנדבות היא דרך חיים ובמיוחד עבור הגיל השלישי וניצול שואה. אימוץ נצולת שואה מאפשר לכם לספק את צורת ההתנדבות הנוחה לכם וזה בדמות מפגשים, סיוע במטלות ומשימות ואפילו שיחות טלפון. תחשבו על שיחות הטלפון עם ההורים או עם סבא וסבתא, ניצולי השואה יכולים להפוך להיות עוד בן משפחה או חברה או חברה שמדי פעם אתם תהיו האוזן הקשבת. תרומת זמן היא חשובה המסייעת לניצולים להתמודד עם חיי היום יום ובמיוחד אנשים שחוו טראומות רבות בעבר וזקוקים לחבר או חברה לחיים, בכל הגילאים".

מה קורה אם אין לי זמן לאמץ ניצול שואה?

במידה ולא מצאתם את הזמן הדרוש לאירוח חברה לניצול שואה, אין זה אומר שאתם אנשים רעים או לא אכפתיים, בעבור ניצולי שואה ניתן לסייע בדרכים רבות נוספות, אחת מהן היא תרומה לעמותות וארגונים שונים העוסקים בסיוע לניצולי שואה כדי לאפשר להם לסייע לניצולים בסיוע התרומות שלכם.

על אף שניצולי השואה זקוקים גם לחיי חברה, תרומה של זמן או תרומה של כסף מסייעים במטרה החשובה של סיוע לניצולי השואה.

אם אתם מתקשים מבחינת זמן או ניידות למקום המפגש עם ניצול השואה, בררו על שיחות טלפוניות או שיחות זום עם ניצולי שואה, עמותות רבות מתקדמות ומאפשרות לניצול שואה לשוחח באמצעים נוספים מלבד מפגשים פרונטליים.

איך מאמצים ניצול שואה?

אם בחרתם להשקיע מזמנכם למען ניצולי שואה, לא חסרות עמותות ואפשרויות להתנדב למען ניצולי שואה.

מלבד חיפוש בגוגל, תוכלו כבר עכשיו להתעניין בהתנדבות למען ניצולי שואה, אפשרות ראשונה טובה להתנדבות היא דרך ארגון לתת, כפי שמר אלעד שושן קלושינר מתנדב למעלה מ-13 שנה, אם טרם התנדבתם דרך הארגון תוכלו להיכנס לאתר ארגון לתת המספק מענה ליותר מ 1,000 ניצולי שואה נזקקים, באתר לחצו על "רוצה להתנדב" (או "רוצה לתרום" אם אתם מעוניינים לתרום), לבחור באיזה אזור אתם רוצים להתנדב, "סיוע לחיים- התנדבות עם ניצולי שואה" ואז לבחור את סוגי האפשרויות להתנדבות: חלוקת מזון, רכזי תכנית סיוע לחיים והתנדבות לווי חברתי לניצול שואה.

אפשרות נוספת לדוגמה היא "רוח טובה" המאפשרת עשרות רבות של אפשרויות לבחירה להתנדבות עבור ניצולי שואה.

הכתבה נכתבה ופורסמה על ידי חברת ניהול מוניטין באינטרנט

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here