צילום: בשמת זאבי

ברשות הכינרת ממליצים על טיול ל'אחו נוב' בדרום רמת הגולן, כדי להנות מפריחת הנרקיס המצוי (Common Narcissus) ב'אחו נוב', היא שמורת 'אירוס הביצות נוב'.

מקור שמו של הנרקיס, מיוונית ) narkissosנרקיסוס), לקוח מהאגדה על עלם חמודות שהתאהב בדמותו שנשקפה אליו מהמים, הוא הביט בה ללא הרף, לא אכל ולא שתה עד שלבסוף מת. מסיפור זה נולד המושג נרקסיזם, המתאר אנשים המאוהבים בעצמם עד כלות. הנרקיס מופיע בשיר השירים בשמו המקראי "שושנת העמקים".

הנרקיס, הינו צמח נדיר ומוגן ואסור לקטוף אותו. לנרקיס בצל גדול ועלים דמויי סרגל. הפרחים הערוכים בתפרחת, מורכבים משישה עלי כותרת לבנים המקיפים כותרת עגולה וצהובה, הנראית כמעין כתר. לפרח שישה אבקנים ועלי עם שחלה תחתית. הנרקיס "מלך הביצה", אוהב קרקעות כבדות וספוגות מים ולכן נפוץ במיוחד ב'אחו נוב' המשופע במים בעונת החורף.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 98 וממשיכים אחרי צומת אפיק כ- 10.4 ק"מ. פונים שמאלה לכיוון מושב חיספין, נוסעים כ- 200 מטר ופונים שמאלה למגרש החניה בשמורה.

בווייז: כתבו שמורת אירוס הביצות נוב.

מסלול הטיולמהכניסה לשמורה צועדים בשביל. כ-400 מטרים מהכניסה מתגלים ממול שטחים זרועי נרקיסים. כדאי להמשיך בשביל אבני בזלת, הפונה ימינה ומערבה מספר דקות, שם נמצא שטח פורח נוסף. לאורך השביל מוצבים שלטי הסבר על הצמחים והפרחים השונים. מגיעים אל כביש הגישה למושב חיספין, פונים ימינה הליכה של 4 דקות בחזרה לחניה.

קיים שטח בשמורה המתאים לעגלות ילדים ועגלות נכים.

מחיר: ללא תשלום

שעות פתיחה: ללא הגבלת שעות

אורך המסלול: כ- 1.3 ק"מ, כשעה

רמת קושי: קלה. לעיתים המסלול מוצף ובוצי מאד, לכן מומלץ להצטייד במגפיים.

למסלולים וטיולים בשביל סובב כינרת ובאזור הגליל והגולן – אתר רשות הכינרת – www.kineret.org.il

צילום: מאיר חמוז
צילום: בשמת זאבי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here