50 שורדי שואה חגגו את הטקס המרגש בעיר הבירה
דוברות עיריית מגדל העמק
50 שורדי שואה חגגו את הטקס המרגש בעיר הבירה. בתכנית: הנחת תפילין, הדלקת נרות וארוחה חגיגית לכבוד המאורע

במעמד מרגש נחגגה השבוע ברחבת הכותל חגיגת בר ובת מצווה מאוחרת ל-50 שורדי שואה ממגדל העמק שלא זכו לחגוג כראוי בנערותם. האירוע התקיים הודות ליוזמה של "הקרן למורשת הכותל המערבי" ותרומת ועדת התביעות ובביצוע המדור לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים ואגף הקליטה.

לטקס בכותל יצאו שני אוטובוסים ועליהם כ-50 שורדי שואה בליווי 50 בני משפחה וחברים. סרגיי אוקלנדר מ"מ ראש העיר ברך את ניצולי השואה בצאתם לירושלים ואיחל להם יום מהנה ומשמעותי.

50 שורדי שואה חגגו את הטקס המרגש בעיר הבירה
דוברות עיריית מגדל העמק

עם הגעתם לכותל יצאו לסיור מודרך ומרתק בשרשרת הדורות. בצאתם קיבלו את פניהם נגני כלי יזמר וחזן. "המחווה המרגשת גרמה לכולנו התרגשות עצומה", סיפרה אחת המשתתפות.
הגברים המשיכו לקבלת הדרכה לקראת העלייה לתורה והנחת התפילין והנשים קיבלו מידע לגבי טקס הבת מצווה, הדליקו נרות ובירכו. כל משתתפת קיבלה פמוט שהכינו ועיצבו במיוחד עבורן נערות שערכו טקס בת מצווה באולם הסמוך.

לאחר הטקסים צעדו המשתתפים לכותל להטמין פתקים ביו האבנים. הטקס הסתיים בשירת התקווה כשדגל ישראל התנופף לו במרכז המעגל.

היום נחתם בארוחת צהריים מכובדת וטעימה בליווי מוזיקלי של נגן כלי יזמר והחזן דובל'ה הלר. לכל משתתף הוענקה תעודה הנושאת את שמו, עדות לטקס הבר ובת מצווה שעברו.

בתום הארוחה בירכו את ניצולי השואה נציג הקרן למורשת הכותל המערבי, נציגי ועדת התביעות וברכה בן סדון, מנהלת המדור לאזרחים ותיקים הודתה לכל השותפים.
"אני מתרגשת יחד עם הניצולים ובני משפחותיהם, זהו פרויקט אחד מני רבים שנעשים למען ניצולי השואה במגדל העמק. אנו נמשיך לפעול למענם ולעשות הכל כדי להעניק להם את המיטב שאפשר. תודה לוועדת התביעות ולקרן למורשת הכותל המערבי על אירוע מרגש. ביום זה זכינו לקיים בר ובת מצווה ל-50 ניצולי שואה ובכך לזכות אותם ואותנו באחת המצוות החשובות והמשמעותיות של העם היהודי", אמרה ברכה בן סדון..

50 שורדי שואה חגגו את הטקס המרגש בעיר הבירה
דוברות עיריית מגדל העמק

דורון אלחרר סגן ראש העיר הממונה על הרווחה אמר: "ביום מיוחד זה אנחנו סוגרים מעגל. האירוע המרגש בא כפיצוי על הפסד הנעורים של ניצולי השואה. אמנם הם מבוגרים בשנים רבות, אבל כעת צריך לטרוח למענם, להשקיע ולחגוג על מנת שיוכלו לטעום מאירוע יהודי חשוב ומשמעותי זה".

מומי בן סימון מנהל אגף לשירותים חברתיים הוסיף: "במגדל העמק ישנם כיום על פי ההערכה כ-750 ניצולי שואה. אגף הרווחה במגדל העמק מעניק ליווי וסיוע לאותם ניצולים על מנת למלא את צרכיהם הקיומיים במגוון רחב של נושאים".

ראש העיר קיבל את ניצולי השואה עם חזרתם למגדל העמק וברך אותם בברכת מזל טוב לכבוד הבר והבת מצווה ואיחל להם בריאות ואריכות ימים עד 120 שנה. ניצולי השואה הודו לראש העיר על הזכות להשתתף באירוע כה ייחודי ומשמעותי עבורם. ראש העיר אלי ברדה: "היה מרגש לגרום להם אושר ושמחה סביב חווית הבר/בת מצווה שלא זכו לציין ולחגוג. נמשיך לעשות כל מאמץ להצדיע לדור שורדי השואה ולעשות הכל כדי שיחיו בכבוד את שארית חייהם".

50 שורדי שואה חגגו את הטקס המרגש בעיר הבירה
דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here