קרדיט: דוברות אקים

בטקס מרגש במיוחד, הושקה השבוע במכללת רימונים בטבריה, 'מכללת אקים – שוים בקולינריה', המכללה מכשירה אנשים ונשים עם מוגבלות שכלית למקצועות הבישול
ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה, שנכח באירוע, התרגש ואמר: "אם יש רגע שעבורו היה שווה להיות ראש עיר- זה עכשיו"
במסגרת לימודיהם במכללה, יוכלו אנשים ונשים עם מוגבלות לרכוש ידע עיוני ומקצועי, שיסייע להם להשתלב בשוק העבודה החופשי ולפתח עצמאות. סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים: "הכללת אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית בכל תחומי החיים ובהם תעסוקה בשוק החופשי, היא הגשמת השאיפות והיעדים של אקים. מכללת שווים בקולינריה היא צעד גדול נוסף בכיוון הנכון"

במכללת רימונים בטבריה נערך השבוע טקס מרגש במיוחד, בו הושקה באופן רשמי , 'מכללת אקים – שווים בקולינריה'- מכללה להכשרת אנשים ונשים עם מוגבלות שכלית למקצועות המטבח, הבישול והקולינריה.
ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה, שנכח באירוע, התקשה להסתיר את התרגשותו מהתכנית: "אם יש רגע שהיה שווה להיות עבורו ראש עיר, זה עכשיו. תמשיכו לעשות דברים מדהימים! זה שווה את הכל. אלו הרגעים הכי יפים שיש בעולם", אמר בהתרגשות כשפגש את תלמידי התכנית וצוות אקים.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים, אמרה באירוע: "אנחנו מאמינים שכל אדם הוא עולם. כל אדם הוא יצירה אחת יחידה שאין שניה לה. התפיסה הזו באה מיהדות – כל אדם נברא בצלם אלוהים. לכל אדם יש מקום בקהילה שלו. חברה ערכית וטובה היא חברה שמכלילה את האנשים בתוכה את כולם, וזה מה שקורה כאן בעיר טבריה.
זו תכנית נפלאה שהולכת ומתפתחת. זה בעצם למצות את היכולות של החברים היקרים שלנו. כל הסטודנטים שכאן כבר עובדים ביחסי עובד-מעסיק בשכר מלא. וזה מדהים!"

הצעירים והצעירות שכבר החלו את לימודיהם במסלול האקדמי, נהנים מלימודים עיוניים ומקצועיים, המותאמים עבורם ומאפשרים להם לרכוש ידע מעשי, ניסיון ומיומנויות משמעותיות שיסייעו להם להשתלב בשוק העבודה החופשי כטבחים, אופים, סו-שפים ועוד. לצד הלימודים במכללה, ישולבו הסטודנטים גם מהכשרה מעשית במטבחים בבתי המלון המובילים בטבריה.

שירי פרנקל, חברת אקים שכבר החלה את לימודיה במכללה, משתפת: "אני מאוד אוהבת את המטבח ותמיד חלמתי להתפתח בתחום ולהפוך את הבישול למקצוע. בזכות הלימודים, אני כבר מרגישה יותר ביטחון בבישול, בטעמים, במינון של התבלינים. אני מאוד נהנית מהלימודים, הם עוזרים לי להרגיש שייכת לקהילה ושווה ביכולות שלי לאחרים".
טקס השקת תכנית /שווים בקולינריה', התקיים בנוכחות התלמידים היקרים ובני משפחותיהם ובמעמד ראש עיריית טבריה – יוסי נבעה, סגנו ומחזיק תיק הרווחה בעיר – יוסף חמד, מנהלת האגף – רבקה בן אלישע, מנכ"ל אשכול כנרת עמקים, דרור ללוש, מנהלת פיתוח שותפויות חינוך וקהילה, אשכול כנרת עמקים, שמרית רלב"ג, מנהלת תחום תעסוקה, מנהל המוגבלויות משרד הרווחה – תמר אולינבאום, מפקחת אזורית משרד הרווחה, מירי ריצקר. נציגי מכללת רימונים: מנהלת המכללה – גילה כהנא, שף מאיר רוזנברג, שף טטיאנה ליפשיץ, מנהלת השיווק – חגית רחמים והמנהלת הפדגוגית – טלי מימון וכמובן נציגי אקים: מנכ"לית אקים – סיגל פרץ יהלומי, הסמנכ"ל – אליק סטפנסקי, מנהל אגף תעסוקה ופנאי – דותן סגל, מנהלת תכניות תעסוקה – אושרת גרומן, מנהלת מחוז צפון תעסוקה ופנאי – אורה חביב, מנהלת תחום מוגבלויות של אקים באשכול כנרת עמקים – ימית אמרוסי, מנהל תכניות תעסוקה, אזור צפון – יובל לוי, עו"סית שי פרבר, רכזת תכניות תעסוקה אזור טבריה – הילה אלמוג, מדריכת התכנית ורוניקה פרידברג.

במסגרת פעילות אקים לקידום השתלבותם של אנשים עם מוגבלות שכלית בעולם הקריירה, השיק הארגון עד כה 4 מכללות ייעודיות, ייחודיות לארגון אקים, המעניקות לאנשים עם מוגבלות שכלית את ההזדמנות למצות את הפוטנציאל שלהם לצד מוגבלותם וללמוד מקצוע לחיים, ליהנות מהכשרה אקדמאית ומעשית ולהשתלב בשוק העבודה במגוון מקצועות חופשיים.
'מכללת אקים – שוים בקולינריה' היא המכללה הרביעית של אקים, והיא מצטרפת ל'מכללת אקים- שווים' בספורט במכללת גבעת וושינגטון, שנפתחה בשנה החולפת, המכשירה את חברי וחברות אקים להיות עוזרי מאמנים בקבוצות כדורסל וכדורגל, ולשתי המכללות הנוספות והייחודיות שאקים מפעילה מזה מספר שנים: 'מכללת אקים -שוות בחינוך', בשיתוף מכללת לוינסקי המכשירה סייעות לגני ילדים ותכנית אקים – 'כלים שלובים' בשיתוף המחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר אילן, המכשירה את חברי אקים לקריירה במגוון מקצועות המוזיקה- נגינה, שירה ועוד.
במהלך השנה הקרובה, צפויה אקים להקים 9 מכללות נוספות בכל רחבי הארץ, וביניהן תכנית 'שווים בסיעוד' עם ביה"ס לסיעוד של קופ"ח כללית בביה"ח קפלן, תכניות 'שווים בחינוך' עם מכללת עמק יזרעאל ומכללת אורנים, תכנית 'שווים בסאונד' להעמקת הידע המקצועי ופיתוח קריירה בכל עולמות ההקלטה והסאונד, תכנית 'שווים בכלבנות' עם המכללה האקדמית כנרת, תכנית 'שווים בגינון' עם מכללת אורנים ועוד.
כל מכללות אקים פועלות בשיתוף ובתמיכת מנהל המוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי.

קרדיט: דוברות אקים
קרדיט: דוברות אקים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here