צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת

העבודות יתבצעו בשטח מתוחם לצד חוף פעיל שיישאר פתוח לקהל הרחב

איגוד ערים כינרת החל בביצוע שלב ב' בעבודות תשתית בחוף צמח במימון משרד הפנים, בעלות 6.5 מיליון שקלים, לשיקום המבנים הישנים בחוף ופיתוח נופי.
העבודות יארכו כשמונה חודשים, ויתבצעו בשטח מתוחם, בחלקו המזרחי של החוף, לצד החוף הפעיל שיישאר פתוח כל העת בפני הציבור.

איגוד ערים כינרת יבצע שיפוץ מבנה השירותים והמלתחות המרכזי בחלקו המזרחי של החוף שיצא לחלוטין מכלל שימוש, כמו כן ישופצו המזנונים הישנים, שהגישה אליהם חסומה עקב סכנה בטיחותית, כך שיתאפשר להפעילם כבית קפה וביסטרו בר. עוד יכללו העבודות, פיתוח נופי מסביב למבנים והקמת מתקני משחק לילדים.

איגוד ערים כינרת קיבל לידיו את האחריות על פיתוח וניהול חוף צמח בשנת תש"פ, נובמבר 2020, בהחלטה משותפת עם רשות מקרקעי ישראל ומועצה אזורית עמק הירדן, ולאחר אישור ועדת הפנים של הכנסת. בעקבות ההחלטה, ביצע האיגוד עבודות שיקום נרחבות בחוף, שהיה סגור ונטוש לאורך כ-4 שנים, בעלות של כ-2.5 מלש"ח במימון משרד הפנים. עם סיום העבודות נפתח החוף, במרץ 2021 בתחילת עונת הרחצה, לטובת הקהל הרחב שהוזמן לראשונה להיכנס לחוף ללא תשלום דרך רחבת כניסה שנפתחה מכיוון כביש 90, עם הסרת הגדרות אשר חסמו בעבר את גישת הציבור.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "מאז עבודות השיקום והפיתוח הראשונות שאפשרו את פתיחתו מחדש של חוף צמח בפני הציבור הרחב, ממשיך להשקיע איגוד ערים כינרת משאבים רבים להמשך פיתוח החוף לטובת הקהל הרחב, לרבות הקמת מגרש כדורעף חופים, מצללות רבות על קו המים, מתחם להרקדות המארח מידי מוצ"ש ריקודי עם המוניים ללא עלות בהנחיית מרקידים, יוצרים ואירועים נוספים הפתוחים לכלל הציבור" אומר גרינבאום ומוסיף: "אני מזמין את עם ישראל לבקר וליהנות בחוף השקט והמטופח, בחג הסוכות ובכלל".

חוף צמח משתרע על שטח של 25 דונם, בדרום הכינרת, אורך חזית חוף הים 550 מ"א, בחוף אסורה לינת שטח והבערת אש, ובדומה לשאר חופי האיגוד, הוא מוגדר כחוף שקט בו אסורה הקמת רעש והפעלת מערכות הגברה.

חוף צמח הפעיל והתוסס, מארח בנוסף מידי שנה אירועי ספורט ופנאי רבים, ביניהם אירוע השחייה העממי הגדול והוותיק בישראל- צליחת 'ספידו' בכינרת, שיתקיים זו הפעם ה-69 ביום שבת הקרוב ה-23.9.2023, בהפקת קבוצת בן דרור ובשיתוף עם מועצה אזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כינרת.

צילום: אביאל הראל
צילום: אביאל הראל
צילום: אביאל הראל

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here