דרכון פורטוגלי
קרדיט PIXABAY

בשנים האחרונות הדרכון הפורטוגלי הפך להיות יעד נחשק בקרב ישראלים רבים, ההערכה היא ש-40 אלף כבר השלימו את התהליך וקיבלו אזרחות, ועוד כ-40 עד 50 אלף נמצאים בעיצומו. גם אתם רוצים להצטרף לחגיגה? כך תעשו את זה.

הצעד הראשון יהיה בדיקת זכאות ללא עלות במשרד עורכי דין מקצועי. אבל רגע לפני, אתם יכולים לחפש את שם המשפחה שלכם במאגר הבא: "שמות משפחה דרכון פורטוגלי".אם זיהיתם מבין כל השמות את השם שלכם, סימן שאתם בכיוון הנכון.

דרכון פורטוגלי
קרדיט PIXABAY

כדי לממש את הזכאות שלכם יהיה עליכם לקבל את האסמכתא של אחת הקהילות היהודיות שחיות בליסבון או בפורטו, ולאחר מכן לבנות תיק מנצח ולהגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

בשבועות האחרונים ממשלת פורטוגל כל הזמן מכנסת ועידות שדנות באפשרות להקשיח את התנאים, הנשיא לאחרונה גם חתם על צו שייכנס לתוקף החל מאפריל הקרוב, ולכן ההמלצה שלנו היא: עשו את הצעד כמה שיותר מהר, התחילו את התהליך.

באיזה קריטריונים צריך לעמוד מגיש הבקשה?

רגע לפני שאתם ניגשים לעשות בדיקת זכאות, חשוב שתדעו לאן אתם נכנסים. אין ספק שבבסיס התהליך עומדת הוכחת הזיקה שלכם למגורשי ספרד, אבל זה לא נגמר שם.

גם לפני הקשחת הקריטריונים, היה מדובר בהליך פורמלי שהצריך התעסקות רבה עם מסמכים וקיום קשר רציף עם גורמים מוסמכים בפורטוגל, והוא ארך בין שנה וחצי לשנתיים.

כל אדם נחשב לישות משפטית נפרדת בעיני פורטוגל וזה אומר שהיא מתייחסת לכל תיק ברצינות. כל חבר משפחה נדרש לספק את המסמכים הרלוונטיים להוכחת הזכאות, לבנות תיק משפטי מנצח ולהגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל. כל בקשה נבחנת בנפרד.

אלה הקריטריונים שקבעה ממשלת פורטוגל:

-מגיש הבקשה צריך להיות יהודי, צאצא למגורשי ספרד.
-מגיש הבקשה צריך להיות בגיר (מעל גיל 18).
-מגיש הבקשה צריך לקבל תעודת יושר ממשטרת ישראל ולהוכיח עבר פלילי נקי.
-מגיש הבקשה צריך לקבל אישור חתום על ידי אחת הקהילות היהודיות בליסבון או פורטו.

אפשר לחלק את התהליך לכמה מקטעים: בדיקת זכאות, הפקת מסמכים משפחתיים (תעודות לידה, תעודות נישואים, אילן יוחסין וכו') תרגומם לפורטוגזית ושליחתם לאחת הקהילות, קבלת חתימה רשמית מאחת הקהילות (אסמכתא לזכאות), בניית תיק מנצח בעזרת עורך דין מקצועי, ולבסוף: הגשת בקשה רשמית לקבלת אזרחות פורטוגלית.

למה אסור לכם להתמהמה

אם אתם רוצים להנות מדרכון אירופאי, אסור לכם להתלבט יותר מדי זמן. בואו לבצע עוד היום בדיקת זכאות!

אחרי שהתקנות החדשות ייכנסו לתוקף יהיה מאוד קשה להוציא אזרחות פורטוגלית ולכן שם המשחק עכשיו הוא קבלת החלטות מהירה.

היה צפוי שממשלת פורטוגל תקשיח את התנאים, וכרגע אנחנו לא יודעים למה לצפות ממנה בהמשך. יכול להיות שהיום שבו האופציה להוציא אזרחות תיסגר לגמרי קרוב מאוד. חבל לכם לפספס את ההזדמנות.

אחד היתרונות הכי גדולים של התהליך הוא שמהרגע שאתם מתחילים אותו אף שינוי לא תקף לגביכם. אותו דבר לגבי הדרכון – מהרגע שקיבלתם אותו אף אחד לא יכול לשלול אותו מכם.

הדרכון הפורטוגלי נחשב לנכס של ממש שעובר מדור לדור, הזכאות לאזרחות עוברת מיידית גם לבני/בנות הזוג והילדים שלכם, וכדי להוציא אותו לא צריך לוותר על האזרחות הישראלית.

אין לנו עוד הרבה זמן להתעכב, כדאי לכם לעשות צעד לפני שתפספסו. פנו עוד היום למשרד עורכי דין תותי אשבל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here