בחירה מושכלת – שוק רכבים בסוף השנה ובכלל
קרדיט צילום: לגעת באור inbal or lev

כשאדם ממוצע מגיע לרכוש רכב, הוא לא מגיע סדרך כלל, כך מסתבר, עם ידע רב. היסודיים שבינינו עושים קריאה לפני או מתייעצים עם חברים. אבל אפילו היסודיים ביותר לא תמיד ישימו לב לנורות האזהרה האדומות.

שי ונונו, יועץ ומלווה בלתי תלוי למכירה ורכישת רכב נתקל בעשרות השנים שהוא במקצוע במקרים בהם קיים פער שבין המחיר האטרקטיבי לכאורה למה שמוצע בפועל: "יש לשים לב היטב מה מציעים לנו, ולא פחות חשוב מדוע". ונונו מציע מספר נקודות להתייחסות ומכוון את תשומת הלב לנושאים שאולי לא הייתם שמים לב אליהם לפני כן.

אחד מהם, מספר ונונו הם הרכבים שישבו תקופה ארוכה בנמל. לרכבים אלו עלולה להצטבר חלודה. באופן די שגרתי יעשו לרכבים אלו תיקוני צבע קלים (לא טיפול חלודה). אין המדובר במשהו חריג אבל חשוב שתדעו על כך כדי שבהמשך לא תצטרכו להתמודד עם קילופים גדולים יותר.

בעיה נוספת שמדגיש ונונו לגבי רכבים ש"יושבים" זמן ארוך זה נושא הטיפול התקופתי. רכב כדי להישמר כראוי זקוק להתנעה תקופתית, החלפת שמן ולשימור. שאלו את המוכרים ובדקו שאכן נעשו הדברים.

עוד נושא שמעטים יודעים עליו הוא נושא רכבי הביטחון, רכבים שיצאו מהצבא, מהמשטרה וכדומה. פעמים רבות יציעו לנו רכבים עם קילומטר נמוך מאוד. לכאורה מפתה, אבל מה שרבים לא יודעים שעל אף הקילומטר הנמוך רבים מהרכבים הללו ממונעים משמרות שלמות ולכן עלול להיות להם בלאי גדול. אז לא להסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו, מציע ונונו

ונקודה חשובה נוספת הרלבנטית לסוף שנה ובכלל, הרבה רכבים שלא נמכרים לאורך השנה במהירות (אין שוק/שוק מוצף/נתונים לא טובים) מוצעים למכירה בסוף השנה במחירים אטרקטיביים. כעת המחיר נראה כדאי אך יכול להיות שבעתיד אתם תהיו אלו שיתמודדו עם בעיית השוק/הנתונים כשתרצו למכור אותו.

שי ונונו מסכם: "לפני שמחליטים על רכישת הרכב חשוב לשאול את כל השאלות הנכונות. לא לחשוש להתעקש לקבל מסמכים והוכחות ובעיקר לחשוב טוב לפני שסוגרים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here