קרדיט אוניברסיטת בר אילן

"בית חולים לדובים" של הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בצפת, מזמין הורים וילדים לחגיגות העשור. האירוע יתקיים ביום ב', ה-2.5, בין השעות 16:30-19:30, בפקולטה לרפואה בצפת כחלק מפעילות קהילתית-חינוכית שמטרתה להפיג פחדים של ילדים בגילאי 3-8 מטיפול רפואי ומאשפוז.
זו השנה העשירית של פרויקט "בית חולים לדובים", שמתאפשר באמצעות התנדבות ויוזמת הסטודנטים ובשיתוף עם הנהלת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן וקרן מת"ת מייסודו של פרדי זינגר.
בפעילות ייקחו חלק כ-100 סטודנטים לרפואה. הילדים מוזמנים להביא למפגש בובה או דובי אהובים, ולשאול שאלות הקשורות למחלות, פציעות או טיפולים רפואיים. הסטודנטים וסגל הפקולטה ישוחחו עם הילדים, יציעו טיפול רפואי לבובות ולדובים, יסבירו ויענו על שאלות.

קרדיט אוניברסיטת בר אילן

במסגרת "בית החולים לדובים", סטודנטים לרפואה וסטודנטים למחקר בשיתוף סגל הפקולטה הופכים את הקמפוס ל"בית חולים" ליום אחד. במתחם הפקולטה יוקמו 'עמדות טיפול' מגוונות: חדר מיון, מחלקות כירורגיה, אורתופדיה, אף אוזן גרון, עיניים, לב, מוח, אורח חיים בריא, מעבדה. בנוסף, יקומו תחנות של מד״א, משטרה, בטרם וצה״ל. הורים מוזמנים להגיע בשמחה ללא עלות, ולציין את הפניה הרפואית בגינה הגיעו להתייעצות עבור הדובי/הבובה האהובה של ילדיהם, וישוחחו עם רופא לפי מומחיותו. בסוף האירוע כל ילד יקבל תעודת בוגר "בית חולים לדובים".
הילדים יהנו מגישה לסטודנטים לרפואה, ויוכלו לשתף את הרופאים הצעירים לעתיד בבעיה הרפואית של הדובים או הבובות שלהם ש'נפצעו' או 'חלו', כמו כן הילדים שותפים פעילים בתהליך הקבלה במיון והבדיקה, האבחון וההפניה למחלקות השונות וחווים הדמיה של טיפול רפואי בבית חולים. במחלקות הם נחשפים לטיפול רפואי מלא, בהתאם לבעיה הרפואית, שהגדירו הילדים בטופס הקבלה לבית החולים. הסטודנטים, כרופאים מטפלים, מלווים את הטיפול בהסברים ועונים על שאלות הילדים.

פרופ' קרל סקורצקי, דיקן הפקולטה לרפואה, של אוניברסיטת בר-אילן: "אחרי שנתיים של קורונה ועשרות בדיקות מטוש שנאלצו הילדים לבצע, יש לנו הזדמנות להראות להם רפואה אחרת. באמצעות הדובי שלהם נדגים להם את פניה השונים של הרפואה, נלמד אותם על גוף האדם ונפיג חששות במידה וקיימים. תודה מיוחדת למר פרדי זינגר שבכל שנה תורם להפקת המיזם המבורך ועל תרומתו לקהילה בצפון".
עמית גבאי, סטודנט לרפואה, מנהל ביה"ח לדובים: "אנו הסטודנטים מתרגשים להוביל ולקחת חלק גם השנה ביוזמה הברוכה, בראשונה כדי להפיג את החששות של הילדים מצוותים רפואיים, ומטרה נוספת היא לקיים פעילות שמחה וקהילתית בתקופה זו. אנו מזמינים את כולם להצטרף בזום לפסטיבל שלנו, ושמחים מההזדמנות שניתנה לנו לעשות את הפרויקט בתפוצה ארצית. אנו מקווים שהחוויה תהיה מלמדת ומהנה כאחד עבור הילדים".
פרדי זינגר, יו"ר קרן מת"ת: " אנו נרגשים ומצפים לילדים שיגיעו אלינו לחגיגה, ומזמינים את כולם להגיע לאירוע בית החולים לדובים גם השנה. אירוע ייחודי, שאחת ממטרותיו בכל שנה היא חיזוק קהילת הצפון וילדיה, האירוע משלב רפואה וקהילה, ומהווה חגיגה למען מטרה טובה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here