צילום - איגוד ערים כינרת

בית המשפט המחוזי בנצרת לערעורים פליליים, בפני כבוד השופטים יפעת שטרית, סאאב דבור ואוסילה אבו אסעד, דחה ערעור על גזר דין של המערער שנשפט והואשם בעבירת חוק השייט, לפי סעיף 68(א) לתקנות הנמלים (בטיחות בשייט) התשמ"ב-1982 (השטת כלי שיט בחוף רחצה מוכרז), שנגזר עליו בבית משפט השלום בטבריה.

באיגוד ערים כינרת שהגיש כתב אישום כנגד הנאשם באמצעות עו"ד גלעד ראש, ב"כ היועץ המשפטי לממשלה, מרוצים מההחלטה ואומרים כי פסק הדין החשוב והתקדימי שניתן על ידי כבוד השופט נבון ונתמך על ידי צוות שלושת השופטים בבית המשפט המחוזי בשבתו כבימ"ש לערעורים בנצרת, הינו תקדים משפטי לעונש הגורר גם קנס גבוה בגין עבירת תקנות השייט בכינרת, ישליך על חומרת העונשים למפירי חוקי השייט ואלו המסכנים את בטיחות הרוחצים בכל חופי ישראל.

בית המשפט בנצרת דחה את הערעור וקיבל את עמדת השופט נבון, שקבע לראשונה בגזר הדין מתחם ענישה מחמיר ותקדימי (סעיף 11 לגזר הדין). עד כה עמד מתחם הענישה בין 3,200 ש"ח קנס מקור ל-6,400 ש"ח. כבוד השופט נבון ראה בחומרה את הפרת חוקי השייט אשר העמיד את הרוחצים בסכנה וקבע מתחם ענישה הנע בין קנס המקור ועד ל-15,000 ש"ח ופסק לנאשם: קנס כדי סך של 12,000 ש"ח או 4 חודשי מאסר תמורתו וכן חייב את הנאשם לחתום על התחייבות כספית בסך של 15,000 ש"ח, לפיה ימנע הנאשם מביצוע העבירה בה הורשע או כל עבירה על תקנות הנמלים למשך שנתיים. ביהמ"ש המחוזי בנצרת בסופו של יום דחה את הערעור הן על הכרעת הדין והן על מתחם הענישה אותו קבע השופט נבון.

כתב השופט נבון בפסק הדין: "כבר עתה נדגיש כי עסקינן בעבירה בטיחותית אשר נועדה לקדם פני סיכון. ביצועה של עבירה זו מסכנת ללא ספק את חיי ציבור המתרחצים. הסיכון האמור, אותו נטל הנאשם ללא כחל וסרק, מוגבר מאוד בשעה שהשייט נעשה בחוף רחצה מוכרז, אשר אינו מיועד לכך, ושוהים בו בדרך כלל מתרחצים רבים. זכורים מקרים בהם כלי שייט, כדוגמת כלי השייט של הנאשם, פגע ברוחצים בים ואף גרם למותם, כמו מקרה אבי רן ז"ל הזכור לכל".

יתרה מזאת, קביעות ביהמ"ש המחוזי הפכו הלכה למעשה את פסה"ד לפס"ד מנחה לערכאות בתי משפט השלום הדנות בעבירות מהסוג הנ"ל.

חגי לוין, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת אמר לאחר הכרעת הדין: "אין ספק כי יש כאן תקדים חשוב. אנו מודים לכבוד השופט יריב נבון ולכבוד השופטים בבית המשפט המחוזי בנצרת יפעת שטרית, סאאב דבור ואוסילה אבו אסעד, על ההחלטה החד משמעית והרחבת הקנס והעונש כנגד מפירי חוק. מדובר ביסוד אבן דרך לגבי דרישות התביעה לעונשים והרתעה כנגד משיטים עברייניים והגברת האכיפה בתחום כחלק ממערך האכיפה שמנהלים משטרת ישראל ואיגוד ערים כינרת בחופי האגם הלאומי. אנו מקווים כי תקדים זה יסייע כנגד מפרי חוק וסיכון חיי אדם, בעיקר עתה עם פתיחת עונת הרחצה ולקראת חגי האביב הרבים, בהם פוקדים מאות אלפי נופשים את חופי איגוד ערים כינרת. המטרה הינה להקפיד על כך שהחוק ישמר ומעבר לכך לשמור על ביטחון הרוחצים והנופשים בחופים" אמר לוין.

בנוסף לאישום זה יוגשו על ידי איגוד ערים כינרת בחודש הקרוב עוד 30 כתבי אישום נגד משיטי כלי שייט בניגוד לחוק, האוסר כניסה לטווח ה-300 מטרים מחוץ לחוף המוכרז.

 

 

 

לפרטים נוספים – תקשורות יעל שביט – 04-6930530

 

 

 

 

 

 

 

 

2 קבצים מצורפים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here