קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

ביה"ס "אורט רוגוזין", הולך בעקבות הרשות שזכתה בפרס החינוך הארצי, נבחר לביה"ס מצטיין שנה שלישית ברציפות בדירוג ההצטיינות הגבוה

מערכת החינוך במגדל העמק ממשיכה לקטוף הישגים. לאחר הבשורה על זכיית הרשות בפרס החינוך הארצי לשנת 2020, משרד החינוך פרסם את רשימת 313 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה שחולקו לארבע קטגוריות הצטיינות אשר הצטיינו בשנת הלימודים האחרונה והוכרזו כמצטיינים בתחום הערכי, החברתי והלימודי.
"אורט רוגוזין" דורג למצטיין בפעם השלישית ברציפות בקבוצת הדירוג הגבוהה ביותר יחד עם 78 בתי ספר מתוך 313 בתי הספר המצטיינים. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים. בית הספר נבחן על פי מספר פרמטרים ביניהם: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.
ביה"ס "אורט רוגוזין" דורג יחד עם 78 בתי ספר שזכו בדירוג הגבוה ביותר. בשנים האחרונות עובר בית הספר "מהפכה" ומעניק לתלמידיו את מלוא תשומת הלב בהכנתם לחיים: שיח פתוח בין מורים לתלמידים הכולל שיחות אישיות ושיחות קבוצתיות במסגרת "בית קפה פדגוגי", אחת לשבוע מורה מקצועי מקיים "שיחה טובה עם הורים על תלמיד", שיח דומה יתקיים גם עם הנהגות ההורים של בית הספר לצורך קידום הקשר בין הורים ובית הספר ושיתוף פעולה למען אקלים מיטבי. בנוסף, ישנו שיח פתוח בין מנהל בית הספר לבין התלמידים והמורים.
בחירתו של "אורט רוגוזין" למצטיין הוא המשך ישיר להישגים של בית הספר בפרט ומערכת החינוך בכלל: פרס חינוך ארצי לשנת 2020, שבירת שיא זכאות לבגרות העומד על 89%, פרס חינוך מחוזי לבתי ספר "אורט פסגות" ו-"יערת העמק", השתתפות בתי הספר "עליזה  בגין" ו-"יערת העמק" בתכנית מצוינות מחוזית, וזכייתם של 8 תלמידים באות שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ו"אורטוב", לצד שדרוג מבנה בית הספר העלות של 8 מיליון ש"ח, מגרשי ספורט ומסלול אתלטיקה בעלות של 3 מיליון ש"ח ואולם ספורט חדש בעלות 8.5 מיליון ש"ח.

דודי גריסרו מנהל בית הספר הודה לראש העיר אלי ברדה , לראש מנהל החינוך מלי אליגוב, לרשת "אורט" ולמשרד החינוך על הליווי, ההשקעה, האמון, התכניות ותשומת הלב לביה"ס ואמר: "בזכות עשייה חינוכית זו לאורך זמן ובעקביות נוצרה תרבות ארגונית של שאיפה לשיפור מתמיד ולמצוינות שהובילה לבחירת בית הספר כבית ספר מצטיין זו השנה השלישית ברציפות". גריסרו הודה מקרב לב לכל צוות ההנהלה, המורים והרכזים בתיכון על מסירותם ומקצועיותם שהביאו להישג זה והדגיש כי גם למורים המלמדים בחטיבת הביניים חלק חשוב בהצלחה שכן הם אלה המקנים את התשתיות והמיומנויות הנדרשות לקראת הלימודים בתיכון.
מלי אליגוב ראש מנהל החינוך הוסיפה: "המאמץ משתלם. אני שמחה לראות את "אורט רוגוזין" ברשימת התיכונים המצטיינים בפעם השלישית ברציפות וזה לא מובן מאליו. העשייה מחברת גם את הערכים כמו מניעת נשירה התמדה וגיוס לצה"ל לבין מציונות לימודים. ההשקעות של הרשות ורשת "אורט" בשילוב צוות חינוך מעולה מניבים ביחד תוצאות טובות".
אלי ברדה ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בירך את הנהלת ביה"ס וצוות ההוראה ומינהל החינוך והדגיש כפי שאמר לאחר הזכייה בפרס החינוך הארצי כי המערכת לא תנוח על זרי הדפנה ולא תשקוט על השמרים ואמר: "במגדל העמק החינוך בראש באה לידי ביטוי בזכייה בפרס החינוך הארצי. אנו רואים הלימה בין רמת ההשקעות בבית הספר לבין ההישגים הלימודיים והערכיים שבית הספר משיג ומציג, אני מברך את צוות מנהלי בית הספר, מורים, רכזים, עובדי המנהלה על ההישג ועל מחויבותם להמשך מגמת השיפור והמצוינות בהישגים הלימודיים והערכיים גם בשנים הבאות. יישר כח למפקחי משרד החינוך ורשת "אורט ישראל", לראש מינהל החינוך מלי אליגוב ולכל צוות המינהל, להנהגת ההורים, למתנ"ס, לאגף הנוער, לקרנות ולעמותות על תרומתם להישג".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here