בקרוב: שדרות אלדרוטי וקריית בגין במגדל העמק

חברי מועצת העיר אישרו פה אחד את החלפת שמו של הרחוב הראשי מ"דרך העמק" ל"שדרות צבי אלדרוטי" ולשכונה החדשה שתקום בסמוך ל'קריית רבין' על מטע השקדיות לקרוא בשם "קריית בגין".

וועדת שמות והנצחה של עיריית מגדל העמק המליצה לאחרונה להחליף את שמו של הרחוב הראשי של מגדל העמק "דרך העמק" בשמו של צבי אלדרוטי ז"ל, ראש המועצה הראשון של מגדל העמק שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים. כמו כן, המליצה הוועדה לקורא לשכונה החדשה שעתידה לקום בסמוך ל'קריית רבין' בשם "קריית בגין". בישיבת המועצה האחרונה שנערכה לפני כשבוע עלו המלצות הוועדה להצבעה של חברי המועצה שאישרו פה אחד את השמות החדשים.

אדלרוטי ז"ל כיהן כראש מועצה בין השנים 1959-1977 הוא מונה לראש המועצה בגיל 25 בלבד ובשנת 1968 זכה בפרס למינהל ציבורי על תפקודו. לאחר פרישתו מראשות מועצת מגדל העמק בשנת 1977 כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת יצחק רבין ז"ל עד ליציאתו בשליחות המדינה לארגנטינה. לפני פחות מחודש קיימה עיריית מגדל העמק ערב הוקרה לפועלו בהשתתפות בני משפחתו, חברים ותושבים.

ההחלטה השנייה שאושרה, כאמור, מתייחסת לשכונה החדשה שתקום בסמוך ל'קריית רבין' על שטחי מטע השקדיות ותיקרא בשם 'קריית בגין'. יש לציין כי עוד קודם לכן הוחלט כי הרחובות בשכונה יישאו שמות של ראשי ממשלה ורמטכ"לים שהלכו לעולמם וביניהם דוד בן גוריון, גולדה מאיר, יצחק שמיר ואריאל שרון. וכן רמטכ"לים כגון אמנון ליפקין שחק, דן שומרון, משה לוי, רפאל איתן, מוטה גור, יצחק רבין, דוד אלעזר, חיים בר לב ואחרים.

בנוסף, ייקראו רחובות חדשים על שמות אנשי רוח, אמנים, סופרים ומשוררים מזרחים כדי לתת ביטוי ראוי גם לתרבות ספרד ויוצאי עדות המזרח.

כמו כן הובהר כי ההרחבה הסמוכה לשכונת "מצפה העמק" שנמצאת בימים אלה בעיצומה, תישא אף היא את השם "מצפה העמק" ותהווה למעשה חלק בלתי נפרד מהשכונה הוותיקה. גם בהרחבה הנ"ל נקבעו שמות הרחובות מבעוד מועד ואלה יישאו את של נשיאי עבר שהלכו לעולמם וביניהם שמעון פרס, עזר ויצמן, חיים הרצוג, יצחק נבון, אפרים קציר, זלמן שז"ר, יצחק בן צבי וחיים וייצמן זיכרונם לברכה. כמו כן יישאו הרחובות החדשים שמות של מנהיגים ומושגים בציונות וביניהם זאב ז'בוטינסקי, בנימין זאב הרצל, אחד העם, ניל"י, בית"ר, לוחמי הגטאות, המעפילים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here