קרדיט צילום: דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי סיירה באיגוד ערים כינרת. בסיור השתתפו יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, וחברי הכנסת יצחק קרויזר, טטיאנה מזרסקי, צבי סוכות וניסים ואטורי. הוועדה ביקרה במוקד המצלמות "כינרת בטוחה" ובמאהל השב"חים בחוף צינברי.

במהלך הסיור קיבלה הוועדה סקירה על פעילות האיגוד והשיטור הימי והיבשתי בסובב כינרת, בהם: הצורך בתגבור כוחות משטרה ויס"מ, לרבות בקשה לקיום מבצעי אכיפה משטרתית ממוקדים בחופים, הגברת אכיפת חוקי התנועה בתוך דרכי השירות וחניוני החופים, תקצוב הגדלת יחידת הפיקוח והאכיפה בתווך הימי, הסדרת האפשרות לקיום יציאת שיטור בשכר ומימון תחזוקת מערכת המצלמות והמוקד של פרויקט המצלמות "כינרת בטוחה". בנוסף, פגשה הוועדה את צוותי השיטור בשטח ושמעה מהם על האתגרים ומשימותיהם.

הסיור בהשתתפות: יו"ר איגוד ערים כינרת וראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, מפקד תחנת טבריה במשטרה, סנ"צ יגאל בן לולו ורפ"ק יוסי מעתוק, מפקד שיטור ימי כנרת, טפסר שאולי שמעון- רע"ן מבצעים מחוז צפון וטפסר משנה, אלי כהן- קצין ימי מחוז צפון מכיבוי והצלה, ומג"מ יוסי חלבי אחראי תגובה מהירה אגף מבצעים במד"א, עופר בן עזרא, מנהל אגף כלי שיט קטנים ומשיטים ונמל טבריה, ברשות ספנות והנמלים במשרד התחבורה.

קרדיט צילום: דוברות הכנסת

יו"ר איגוד ערים כינרת וראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, אמר כי הוא מודה ליו"ר וחברי הוועדה שהגיעו לראות את מכלול האתגרים העומדים בפני כלל הגופים הפועלים לביטחון הנופשים בכינרת, "כמות הנופשים בחופי הכינרת גדלה מאוד בשנים האחרונות, והשנה צפוי שיא עקב המצב הביטחוני ועלייה בביקוש לנופש בכינרת. בשיא העונה בקיץ, כמות הנופשים והשוהים בחופי הכינרת זהה לזו של עיר קטנה, לכן גם שירותי אבטחה, שיטור, ניקיון, תחבורה ועוד חייבים להיות זהים לכמות האנשים".

סנ"צ יגאל בן לולו, מפקד תחנת טבריה, הסביר כי 64 ק"מ סובב כינרת נמצאים תחת אחריות התחנה, בהם- 57 חופים כמחצית מהם מוכרזים. בשנה פוקדים את הכינרת כ- 5 מיליון נופשים והמשטרה מתמודדת עם כל האתגרים הכרוכים בכך. לדבריו, הכינרת צריכה "בעל בית אחד" שינהל אותה מכל הבחינות והמטרה להביא להסדרה בחוק ולשנות את המציאות הקיימת בכינרת.

עופר בן עזרא, מנהל אגף כלי שיט קטנים ומשיטים ונמל טבריה, ברשות ספנות והנמלים במשרד התחבורה: "אנו מבצעים אכיפה נגד כלי שיט העוברים על תקנות התעבורה כמו מרחק מחופי הרחצה ורוכשים בימים אלה כלי שיט שיסייע לשיטור העירוני בתווך הימי".

קרדיט צילום: דוברות הכנסת

נציגי כב"ה, טפסר שמעון ורב טפסר כהן ציינו: "אין לנו את היכולות היום לבצע את המשימות שלנו בתווך הימי והן נופלות על גופים אחרים. יש לקדם רכישת כלי שיט ייעודי ומיסוד תחנת הכיבוי הקיימת".

נציג מד"א, מג"מ חלבי, סיפר כי המהות של כלי השיט של מד"א בתווך הימי הוא קיצור זמני ההגעה לטיפול אף בחופים עצמם, "הסירה היא כמו ניידת טיפול נמרץ והיא יודעת להגיע עד החוף והמטופל".

ח"כ יצחק קרויזר, אמר: "יש חשיבות להעלות את סוגיית הכינרת על כל הבעיות, הצרכים והמענים שיש לה ולתת כלים וכוח אדם לגורמי האכיפה להתמודד עם האתגרים לטובת מיליוני המבקרים המגיעים לכאן".

קרדיט צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר בסיכום הסיור כי הכינרת והסובב לה הם משאב לאומי ויש להם פוטנציאל אדיר כלכלי, תיירותי, ערכי ולאומי. "היכן שאנו לא מפגינים משילות נכנסים גורמים שאנו לא מעוניינים בהם. לכינרת חייב להיות גורם אחד שיש לו את כל הכלים והתקציבים לבצע את המשימות ולהתמודד עם האתגרים. נפעל מול משרדי הממשלה על מנת לנסות לקדם החלטת ממשלה בנושא הכינרת".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here