שגריר דטרויט- גאווה מקומית
דוברות עיריית מגדל העמק

מבין אלפי מתמודדים אלון לחמן ייצא לשנת שירות בדטרויט-מישיגן שם ידריך קהילות יהודיות לאחר שנבחר עם 200 שליחים של הסוכנות היהודית מתוך 3,000 מתמודדים

שגריר דטרויט- גאווה מקומית
דוברות עיריית מגדל העמק

אלון לחמן, בן 18 תושב מגדל העמק, נבחר מתוך 3,000 מתמודדים לצאת לשנת שירות במישיגן. עם סיום לימודיו בתיכון, יניח לחמן את ההכנות לצה"ל בצד וימריא לקצה השני של העולם על מנת להדריך קהילות יהודיות באמריקה ולחבר את יהדות התפוצות לישראל.
"זה מרגש. ניגשו אלפי מתמודדים למיונים ובסופו של דבר אני אחד מ-200 שליחים מכל הארץ שיוצאים לשנת שירות של הסוכנות היהודית בתפוצות", אמר לחמן. "אני נוסע לקהילה של מישיגן שנפתחה רק השנה והיא חלק משותפות ביחד עם אזור גליל מרכזי מישיגן. אני נוסע לשנה שלמה לעשות הדרכה ישראלית ויהודית באמריקה והמטרה העיקרית היא חיבור יהדות התפוצות לישראל, בנוסף עזרה בקהילה והרבה התנדבות ההדרכה היא בעיקר ילדים אמריקאים בגילאים 6 עד 13, אך יש גם עבודה עם ילדי גן, הדרכה בקולג'ים ועבודה עם מבוגרים".
לחמן גדל במגדל העמק. למד בבית ספר "יערת העמק" ובימים אלה מסיים שנה שלישית לימודים במגמת מוזיקה בקיבוץ מזרע. אביו רופא, אמו מהנדסת חשמל ולו שני אחים גדולים.
יציאה לשנת שירות כרוכה בהמון ויתורים. לחמן לא חשב פעמיים ומבחינתו היציאה לשנה שכזו הייתה מובנית מאליה. "אני הרבה שנים נמצא בתוכנית מנהיגות של הסוכנות היהודית. הייתי תלמיד ב"יערת העמק" ונבחרתי להשתתף במחנה הקיץ בטאמרק. ומשם הכל התחיל מבחינתי זו הדרך שלי להחזיר לקהילה ולשותפות שנתנה לי כל כך הרבה במהלך השנים. זו הסגירות מעגל שלי ואני מקווה שהעתיד שלי יהיה קשור באופן ישר לסוכנות היהודית ולשליחות החשובה הזאת".
שנת השירות למעשה "מעכבת" את המסלול של לחמן בשנה אחת, אך מבחינתו זה לא משהו שמטריד אותו: "לא רק שזה לא מטריד אותי, אלא גם עוד יותר מעודד אותי. אני דוחה את השנה למטרה מאוד חשובה והחוויה הזאת רק תקדם אותי בחיים".
לחמן סיכם כשהתייחס למרחק מהמשפחה והחברים: "ברור שאתגעגע, אבל כולם תומכים מאוד ואני מאמין שאסתדר. ביליתי שלושה חודשים בארה"ב בלי החברים והמשפחה והסתדרתי טוב, אז אני מאמין שגם הפעם אצליח להתמודד".
טרם יציאתו למשלחת נפגש אלון לחמן עם ראש העיר אלי ברדה וקיבל ממנו את ברכת הדרך ואיחל לו הצלחה: "אתה השגריר של מגדל העמק וערי השותפות בדטרויט", אמר לו ברדה שסיפר לו כי היה חבר בקבוצת מנהיגות 2 של השותפות וגם עמד בראש ועדת ההיגוי של השותפות. "שותפות הגורל והזיקה היהודית בין הקהילות באזור לבין הקהילה היהודית בדטרויט-מישיגן מאוד חשובה לכל הצדדים במיוחד מול הדור הצעיר ולנוכח נתוני ההתבוללות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here