עו
עו"ד שרין סולן.

-כך קבעה שופטת בימ"ש למשפחה בנצרת בהחלטה יוצאת דופן ממנה עולה כי הבעל נהג בחוסר תום לב וגם כמה חודשי נישואים מחייבים פיצוי

מכתב התביעה שהוגש לבית המשפט למשפחה בנצרת, בו דרשה האישה השניה פיצויים של כשלושה מיליון שקלים עולה בין היתר כי גרושתו של הגבר לו נישאה, כלומר אשתו הראשונה, המשיכה להיות איתו בקשר – ואף הרתה לו.

בני הזוג, מהעדה המוסלמית, הכירו דרך אתר הכרויות ועבורם היה מדובר בנישואים שניים. הגבר התגרש ב-2007 מאשתו הראשונה ושלוש שנים לאחר מכן הכיר את אשתו השניה.

כעבור שנה  נישאו השניים ועברו להתגורר יחד. במקביל נודע לאישה השנייה, כי בעלה נמצא בקשר עם אשתו הראשונה שאף הרתה לו. אירוע זה, הביא במהירות לקרע ביחסים וכמה חודשים לאחר מכן הם נפרדו. בית הדין השרעי התיר כעבור שנה  את נישואיהם.

לפני כחמש שנים, הגישה האישה באמצעות עורכת הדין שרין סולן, תביעת פיצויים. "הבעל הסתיר מאשתו השניה את הקשר עם אשתו הראשונה", ציינה עו"ד סולן. "יתרה מזה הוא אף ניהל עם גרושתו קשר אינטימי והיא הרתה לו".

בכתב התביעה ציינה עו"ד סולן כי האישה נישאה לו מתוך כוונה ורצון להקים משפחה. "אילו ידעה שהוא בקשר עם אשתו הראשונה לא הייתה מתחתנת איתו".

עוד טענה  "ביום הנישואים בחר הבעל להסתיר שגרושתו בהריון", ציינה עו"ד סולן. "הוא הרחיק לכת בהסתרה וביקש מבני משפחתו שיימנעו מלחשוף את השערורייה בפני אשתו הטריה".

זמן לא רב לאחר שנישאו, נולד לנתבע ולגרושתו בנם הרביעי. לדבריה, מאז הוא הפך להיות אלים ופגע בכבודה. הבעל בנתבע הכחיש את הדברים.

השופטת ג׳מילה ג׳בארין כליפה קיבלה את גרסת האישה. היא ציינה שמועד לידת הבן הרביעי מלמדת כי האישה הראשונה נכנסה להריון מהנתבע לפני שנישא בשנית.

בית המשפט הדגיש כי על הבעל היה לגלות לאשתו על מהות הקשר שלו עם ״גרושתו״. השופטת הדגישה עוד כי כאשר בני זוג מחליטים להתחתן , חלה עליהם החובה לנהוג בתום לב זה כלפי זו.

השופטת לקחה בחשבון בהחלטתה  את העובדה שהאישה השניה ידעה על הקשר של בעלה עם גרושתו בטרם נישאה לו ובכל זאת בחרה להינשא ופסקה שלתובעת נגרם נזק רגשי בחודשים הספורים שהיו נשואים, וחייבה את הבעל לשלם לה פיצוי של 200,000 ש"ח.

עו"ד שרין סולן.
עו"ד שרין סולן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here