קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

השבוע יצא לדרך מיזם מרגש של התקנת גלאי עשן בבתי תושבים, שנפרס על פני יומיים, בהובלתה של היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים ובו חברו יחד חברת "עמיגור", המכינה הקדם צבאית בקיבוץ חנתון שבעמק יזרעאל ונציגי כב"ה מחוז צפון, כדי להוציא לפועל התקנה של גלאי עשן ב-1,080 בתי אב של עמיגור. מטרת המיזם היא העלאת המודעות לחשיבות השמירה על כללי הבטיחות בשימוש במוצרי חשמל ביתיים, הגברת תחושת הביטחון של דיירי עמיגור ומניעת מצבים מסכני חיים שעלולים להיגרם כתוצאה משריפה בדירתם.
מדובר בגלאי עשן המתריעים על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים. גלאי העשן והציוד הם במימון של עמיגור. ביצוע ההתקנות בתקופה זו של השנה מקבל משנה תוקף בעיקר לאור העובדה שעונת החורף מתקרבת וכמות אירועי השריפות בדירות כתוצאה משימוש לא נכון באמצעי חימום ביתיים עולה וכתוצאה מכך, גם עולה כמות האבידות בנפש.
יריית הפתיחה של המיזם לוותה ע"י הנוכחות של ראש העיר אלי ברדה, שבירך והודה לחניכות וחניכי המכינה על העשייה מצילת החיים, רגע לפני כניסתם לצה"ל. יחד עם ראש העיר, נכחו גם מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, מנהלת היחידה להתנדבות אילנה פרץ עייש, הדס יומטוביאן מנהלת עמיגור מגדל העמק, רועי גל מנהל פרוייקטים ארצי של "עמיגור", רכזי השכונות של חברת "עמיגור", גד ספקטור ראש המכינה הקד"צ, ישראל קאודרס סגן ראש המכינה, מיכל שוחט מנהלת המכינה, מדריכי וחניכי המכינה ומפקד תחנת כב"ה מגדל העמק אורן בוסקילה והצוות שלו.

במהלך היומיים שהוקצו לטובת ההתקנות, חניכות וחניכי המכינה פעלו במרץ ובמסירות רבה במשך שעות ארוכות, התקינו בכל החדרים בבית גלאים, כולל בחלל המטבח, על מנת לאפשר בטיחות מקסימלית.
ארז שני, מנכ"ל עמיגור אמר: "לכל דירה הוקצו בין שלושה לארבעה גלאים. מדובר בגלאי עשן המתריע על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים, המאפשרים כיבוי מוקדם של השריפה או הימלטות מהירה מהדירה. גלאים מסוג זה אינם זקוקים לתחזוקה ובעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ-10 שנים. אנו שמחים לראות כי צעירים משקיעים מזמנם ומגלים אחריות ואכפתיות חברתית, אלו פניה היפות של החברה הישראלית, הרצון לשיפור רווחתם של זכאי הדיור הציבורי גרם לכך ששוב בחרו הצעירים להגיע ולהתנדב עבור הדיירים, ואנו רואים כיצד תרומה קהילתית הנה ערך עליון עבור צעירי המכינה".

אלי ברדה ראש העיר סיכם: "אני מתרגש לראות את שיתוף הפעולה המיוחד המתקיים בין עיריית מגדל העמק באמצעות היחידה להתנדבות שבאגף לשירותים חברתיים עם חברת עמיגור, המכינה הקדם צבאית בחנתון ונציגי כב"ה בפעילות בטיחותית מצילת חיים למען שלומם וחייהם של תושבי העיר הגרים בדיור ציבורי. המאמץ וההשקעה של חניכי וחניכות המכינה הקדם צבאית שהתקינו את הגלאים מכל הלב מבטאים הכרת הטוב וערבות הדדית מעוררי השראה בפתחה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. שנה טובה!".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here