קרדיט CANVA

אחד הענפים בתחום הקניין הרוחני הוא מדגם (design) או עיצוב תעשייתי (industrial design) והוא מוגן בפקודת הפטנטים ובחוק העיצובים. אלה נועדו לספק הגנה לנראות ולעיצוב החזותי של חפצים שונים שיש בהם ממד פיסולי בנוסף על הצורה שנדרשת לפי השימוש כלומר בנוסף לשימוש הפונקציונלי. רישום מדגם בקניין הרוחני  צריך להתבצע ברשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר. המדגם הוא העיצוב התעשייתי של החפץ והרישום נועד להגן על צורה או על הרכב של דפוס או של צבע, של חומר ושל גודל וכל מה שתורם לאסתטיקה של החפץ. בחוק מוגן גם עיצוב תעשייתי שמאגד בתוכו דפוס דו-ממדי או תלת-ממדי שהינו תבנית לייצור סדרתי של פריטים רבים או בעבודת אומן של פריטים בודדים.

רגישות גבוהה למידע

הסכם סודיות המכונה גם NDA (Non Disclosure Agreement), הוא חוזה משפטי, המחייב צד אחד לשמור על סודיות מידע מסוים. הסכמי סודיות משמשים לעתים קרובות כדי להגן על סודות מסחריים ומידע עסקי רגיש אחר. ניתן להשתמש בהסכמי סודיות במגוון מצבים, כגון: כאשר עסק שוקל להיכנס להסדר שותפות או רישוי עם חברה אחרת, או כאשר עסק שוכר עובד אשר תהיה לו גישה למידע רגיש.

הסכם סודיות כולל בדרך כלל הוראות המפרטות איזה מידע מכוסה בהסכם, כמה זמן יישאר ההסכם בתוקף ואילו פעולות אסורות על פי ההסכם. לדוגמה, ההסכם עשוי לאסור על מקבל המידע הסודי לחשוף את המידע לצדדים שלישיים או להשתמש במידע לטובתו האישית. לרוב, נקבע בהסכם גם סכום לפיצוי במצב שאחד הצדדים נאלץ להפר את הסודיות. במצב כזה יגיע פיצוי כלשהו לצד הנפגע מהפרת הסודיות.

חתימה על הסכם חושפת אינטרגרטי

בסך הכול, רישום מדגם והסכמי סודיות הם כלים חשובים לעסקים המבקשים להגן על המוצרים והמידע הרגיש שלהם. שניהם יכולים לעזור להבטיח שהמוצרים עומדים בתקני הבטיחות והאיכות הדרושים, שהמוצר יישאר בלעדי לחברה ושהמידע העסקי הסודי יישאר מוגן. במידה וצד אחד אינו מוכן לחתום על הסכם כזה, אמורה להידלק נורת אזהרה אצל הצד שישאר חשוף. הסכמי סודיות והסכמים עם משקיע או חברות גדולות הם קריטיים בעולם העסקי, להתייעצות בנושאים אלה והגנה על קניין רוחני באופן כללי, הנך מוזמן ליצור קשר עם משרדה של עורכת דין אורלי ספיר סחייק. בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, בעלת ותק רב שנים בתחום  הקניין הרוחני , מובילה מאבקים משפטיים לזכויות הפרט ומשרדה נותן ייעוץ לפי צרכי הפונים, בקשב רב וירידה לפרטים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here